Urokliwa Stolica Tatr - Zakopane

, Grzegorz Binkiewicz

Zdjęcia przedstawiają dwie wycieczki do Zakopanego. Jedna to sylwester ’08-’09 a druga to 15 dni wakacji na przełomie lipca i sierpnia ’09.

Jeżeli chodzi o zimę to wybraliśmy się z Warszawy około 8 rano w stronę Częstochowy, by tam w Mc zjeść jakieś niewielkie 😉 śniadanko, po czym skierowaliśmy nasz pojazd na słowackie drogi by ominąć korki na zakopiance, i powiem, że udało się bo trasa była czyściutka cały czas. Zdjęcia fajerwerków są z Gubałówki patrząc z góry na Zakopiec, ogólnie mieliśmy na tyle szczęścia, że był to okres gdzie koło księżyca była jakaś tam gwiazda (niestety nazwy nie pamiętam), która pokazuje się tylko raz na jakiś czas. Niebo mieliśmy przepiękne przez te 3 dni, troszkę sobie poszusowaliśmy po stokach, zjedliśmy w super smacznej i nie za drogiej pizzerii. Ogólnie czadowo wyglądała stolica Tatr zimą.

, Grzegorz Binkiewicz

Nam nie było dość, wybraliśmy się więc na 15 dni poszwędac się po szlakach, i kolejny raz pogoda nas nie zawiodła bo na 15 dni mieliśmy w sumie 2,5 dnia deszczu a reszta to przepiękne słońce. Wycieczki z tych wypraw opisane są na moim profilu więc jak ktoś chce sobie poczytać i pooglądać (moim zdaniem całkiem fajne niektóre zdjątka) to zapraszam serdecznie 🙂. Tym razem wybraliśmy się do Zakopanego przez Kraków jadąc na tanim bilecie pociągiem InterCIty, a następnie po zwiedzeniu Krakowa pojechaliśmy Busem do Zakopanego. Nie dość, że wyszło taniej niż połączenie pociągiem Warszawa – Zakopane, to jeszcze gdyby nie to, że zwiedziliśmy sobie Kraków to było by nawet szybciej bo bus z Krk do Zak. jedzie szybciej niż InterRegio czy jakiś inny pociąg.

Z miejsc które polecam do obejrzenia w samym Zakopanem to:

• · Muzeum Tatrzańskie
  • · Zespół skoczni Średnia i Wielka Krokiew
  • · Baseny Termalne na Polanie Szymoszkowej
  • · Przejść się Krupówkami oraz drogą na Gubałówkę
  • · Zwiedzić kilka knajpek poza Krupówkami gdzie też można super zjeść (polecam szczególnie jedną pizzerię, która mieści się przy ul. Kościeliskiej obok ronda łączącego jeszcze się z ul Nowotarską)
  • · Zajrzeć do domu turysty PTTK z najstarszym gontowym dachem, gdzie obok stoi pomnik ratownikom górskim
  • · Jak się uda zajrzeć do siedzimy TOPR
  • · Znaleźć oddział Państwowej Straży Pożarnej
  • · Znaleźć lądowisko śmigłowca TOPR
  • · Zajrzeć do Kościoła na Krupówkach oraz do Sanktuarium Fatimskie na Krzeptówkach
  • · Pójść do najstarszego drewnianego kościoła, który należy do szlaku architektury drewnianej, za nim mieści się najstarszy cmentarz w Zakopanem
  • · Dworce zarówno PKP jak i PKS (są w końcu obok siebie)

I na tą chwilę to chyba tyle 🙂 jak by coś komuś dodatkowo nasunęło się na myśl to proszę uzupełnić co warto zwiedzić w Zakopanem

2009-09-22

25 wrzesień 2009 10:58
Ok Ok Mea Culpa :P mogłem małą literówke w nazwie miejscowosci strzelic 🙂. Co do zakopca to powiem że zgadzam sie ze nie wszytsko jest tanie, ale jest kilka miejsc gdzie spokojnie i tanio i smacznie mozna sie najesc 🙂 ... a jak mozesz podeslac mniej wiecej w jakim miejscu jest knajpka gdzie stołuja sie GOPRowcy to z mila checia nastepnym razem ją odwiedzimy. Ogólnie wiekszośc czasu robiliśmy to co piszesz ... czyli znikaliśmy na szlakach, ale czasem trzeba zrobic odpoczynek dla nóg ... więc cóż Krupówki i nie tylko je wtedy sie zahaczy.
25 wrzesień 2009 09:07
Nie wiem gdzie jest Chyże, wiem za to gdzie jest CHYŻNE 🙂 A co do Zakopanego to to jest jedna wielka masakra. Ceny wyrąbane w kosmos, tłumy ludzi i pazerni górale z pseudogóralszczyzną. Mój jedyny kontakt z Zakopcem to dworzec PKS, parking pod domem znajomych i jedna jedyna knajpa w której jedzą m.in. TOPRowcy i miejscowi.Potem znikam na szlakach. Krupówki omijam szerokim łukiem.
24 wrzesień 2009 10:18
Wiesz co ... my jedziemy Warszawa - Częstochowa - Katowice - Żywiec - potem przejście graniczne za Korbielowem - Rabca - Namestovo - Tvrdosin - Trestena - i wracamy do Polski albo przy Chochołowie (jadąc przez sucha hora)albo przy Chyże. A na Jabłonke to wylecisz ze Słowacji jadąc przez Chyże ... ale bliżej jest z Chochołowa.
24 wrzesień 2009 09:31
Możesz mi powiedzieć którędy przez Słowację? Jak jadę z Krakowa lub Myślenic? To tam na Jabłonkę?
23 wrzesień 2009 22:34
dla tego jak jazda z Zakopca albo do Zakopca jak dla mnie jeżeli poruszamy sie autem to przez Słowacje jest dobrym pomysłem. A rekord pobity został tydzien po tym jak opuścilismy Zakopane 🙂
23 wrzesień 2009 21:43
wiem coś o tych korkach. Sama spędziłam w nich parę godzin 16.08, pomimo wielu objazdów Zakopianki, które sobie zafundowałam. Wszędzie było tłoczno, oj bardzo tłoczno.
23 wrzesień 2009 20:47
tak, 15-16.08 też to słyszałam. A jakie korki były w stronę Krakowa.
23 wrzesień 2009 11:39
Co prawda to prawda... zatłoczone to miasto tak ze HEJ .... ogolnie w tym roku jak czytalem gdzies w gazetach w jeden weekend padł rekord ilości turystów w jednym weekendzie.