Zawoja i Zubrzyca

Kościół w Zawoi
Zawoja to jedna z dłuższych wsi w Polsce, znana głównie z tego, że leży u podnóża Babiej Góry. Niestety ani pogoda ani obecność malucha nie pozwoliły na jej zdobywanie, tak więc musiał wystarczyć widok tego pięknego, majestatycznego masywu z daleka 😢

W Zawoi Centrum zwiedziliśmy ciekawy kościół drewniany, zjedliśmy ciacho w kawiarni i trochę połaziliśmy. Stąd jeszcze nie bardzo dało się podziwiać najwyższy szczyt Beskidów. Ruszyliśmy więc dalej drogą 957 w kierunku Zubrzycy Górnej. Już kiedyś byłam w tych rejonach a tą krętą, górską drogę przemierzałam wówczas nietypowym stopem, akurat trafiła się furmanka 🙂

Po drodze zatrzymaliśmy się w miejscu widokowym, a potem już prosto do Orawskiego Parku Etnograficznego, jest naprawdę ciekawy i całkiem spory, ale my widzieliśmy tylko jego fragment. Warto tu zajrzeć by cofnąć się nieco w przeszłość. Na pewno będzie to cenne i interesujące przeżycie dla dziecka, ale bardziej rozumnego, czyli starszego niż Nalka 🙂