Bielsko-Biała i Góra Żar

Teatr Polski
Rano wybraliśmy się do Bielska-Białej, spacer po mieście rozpoczęliśmy od katedry i dalej na Rynek, plac zamkowy i dalej uliczkami Starówki pod Ratusz, wzdłuż rzeki Biała pod Teatr Polski.

Bielsko-Biała to urocze miasto, choć zabudowa nieco zaniedbana i ogólnie mało w nim koloru, to jednak ma swój klimat. Poza tym dużo się tam odnawia, przerabia, także niedługo będzie jeszcze piękniejsze 🙂

Po Bielsku ruszyliśmy nad Jezioro Międzybrodzkie przez Straconkę, malownicza trasa przez górki, za Bielskiem trzeba pilnować skrętu w lewo na Międzybrodzie. Zjeżdża się nad samo jezioro, bardzo fajne miejsce, można połowić, kąpać się, popływać na jakimś sprzęcie. Akurat w aucie trafiła nam się najładniejsza pogoda, nad jeziorem znów zszarzało, ale potem na Górze Żar przyświeciło mocniej 🙂

Niestety pomyliło mi się coś i zostawiliśmy auto koło dolnej stacji kolejki szynowej, myśląc, że kawałek pieszo i będzie szczyt, bo kiedyś tak już jechałam, jednak wtedy wjechalśmy znacznie wyżej autem 🙂 No cóż, każdy popełnia błędy 🙂 Po półgodzinnym marszu z wózkiem i rozdrażnionym głodnym dzieckiem, zapytaliśmy czy już bliziutko do końca. Po odpowiedzi: jakieś 1,5 godzinki, odechciało nam się i zawróciliśmy i tak skończyła się nasza przygoda z tajemniczą Górą Żar 🙂

Później jeszcze przejechaliśmy koło pięknego Jeziora Żywieckiego i tyle na dzisiaj...
Ratusz
Zamek
2008-06-09

20 sierpień 2010 09:01
A teraz Bielsko jest odnowione i wygląda jeszcze lepiej ! Super, niestety w tym roku nie mieliśmy okazji zwiedzać, ale kilka razy przejeżdżaliśmy przez centrum samochodem, pod zamkiem, pięknie jest 🙂
13 czerwiec 2008 08:15
A dzięki 🙂
12 czerwiec 2008 22:04
Nawet nie wiedziałam że Bielsko - Biała jest warta do zwiedzenia. Zawsze tylko przejeżdżaliśmy i tak jak napisałaś sprawia wrażenie miejsca szarego, pozbawionego koloru. Ale dzięki twojemu opisowi być może zajrzymy kiedyś do centrum miasta.
P.S. Śliczna córeczka
10 czerwiec 2008 08:34
No jeszce zdjęcia dodam i relację ale pomału 🙂
No było bardzo fajnie, trochę szkoda że akurat jak wyjeżdżaliśmy z Bielska to słoneczko wyszło no ale cóż 🙂 Starówka zrobiła na nie super wrażenie, choć rozkopana, to taka klimatyczna, jak lubię