Maszyna wyciągowa typ bębnowy, rok budowy 1887., MM
Maszyna wyciągowa typ bębnowy, rok budowy 1887., MM

Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Górnicze oraz Skansen Maszyn Parowych

Komentarze 0
2009-06-03
Kopalnia jest unikatowym w Europie skansenem górnictwa kruszcowego. Zabytkową Kopalnię Srebra można zwiedzać: - codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 9:00 do 15:00 - czerwiec, lipiec, sierpień od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 15:00, a w soboty i niedziele od 9:00 do 17:00 Kopalnia jest nieczynna: 1 stycznia, pierwsze święto Wielkanocne, Święto Bożego Ciała, 1 i 11 listopada, 24-26 grudnia, 31 grudnia. Trasa dostępna dla osób niepełnosprawnych.
W głębi komory znajduje się unikalne małe jeziorko oraz resztki galeny. Ekspozycji komorowej towarzyszą pozostawione narzędzia oraz sterta urobionej rudy ołowiowej., MM
Skansen Maszyn Parowychi gromadzi przykłady maszyn parowych stosowanych jako napęd w zakładach przemysłowych jak i poczciwe ciuchcie., MM
, MM
Kocioł parowy stojący, rok budowy 1926. , MM
. W celu wzmocnienia warstw stropowych zastosowano obudowę kotwową. , MM
, MM
, MM
, MM
Komora „Srebrna” o powierzchni 500 metrów kwadratowych jest zachowana w stanie pierwotnym z odtworzonym stanowiskiem pracy gwarków., MM
, MM
Ekspozycja przybliżająca historię górnictwa. , MM
Kocioł lokomobilowy, rok budowy 1910. , MM
Szyb Anioł, MM
, MM
, MM
, MM
 Chodnikiem transportowym podążamy aż do podszybia szybu „Anioł”, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie., MM
, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem, rok budowy 1953., MM
, MM
Staranne wykonanie podsadzki zapewniało zachowanie jej w stanie nieuszkodzonym do dnia dzisiejszego., MM
Resztki kopalnianych maszyn wyciągowych., MM
Zjazd w głab kopalni- 40 m pod ziemię., MM
, MM
, MM
Kaszty ułożone z drewna podtrzymujące strop., MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Szyb „Żmija” pełni rolę szybu wentylacyjnego. , MM
 Ten parowóz to najcenniejszy eksponat w skansenie. Austriacki tendrzak z roku 1910 o bardzo archaicznej konstrukcji., MM
, MM
Walec drogowy parowy, rok budowy 1928. , MM
, MM
27o metrowy odcinek pokonuje się na łodziach., MM
, MM
, MM
Wagon cysterna 1884 r., MM
, MM
Głębokość koryta chodnika wodnego wynosi około 80 cm, MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Szybu„Szczęść Boże” zachowany w starej oryginalnej szacie, z zawieszonym kubłem wyciągowym., MM
, MM
, MM
, MM
Narzędzia pracy górników z XVIII wieku. , MM
W zachowanych w pierwotnym stanie wyrobiskach można zobaczyć dawne stanowiska robocze gwarków, wyposażone w oryginalne urządzenia i narzędzia pracy., MM
, MM
, MM

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Znajdziesz nas na:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi.
W sezonie notujemy 80 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy blisko 50 000 obserwujących, na Instagramie 4 300, a nasz kanał YouTube subskrybowało ponad 1 400 osób.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!
Copyright 2005-2022