Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie., MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem platformą z 1953r wyprodukowany przez Fabrykę Lokomotyw w Chrzanowie., MM

Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Muzeum Górnicze oraz Skansen Maszyn Parowych

Komentarze 0
2009-06-03
Kopalnia jest unikatowym w Europie skansenem górnictwa kruszcowego. Zabytkową Kopalnię Srebra można zwiedzać: - codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 9:00 do 15:00 - czerwiec, lipiec, sierpień od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 15:00, a w soboty i niedziele od 9:00 do 17:00 Kopalnia jest nieczynna: 1 stycznia, pierwsze święto Wielkanocne, Święto Bożego Ciała, 1 i 11 listopada, 24-26 grudnia, 31 grudnia. Trasa dostępna dla osób niepełnosprawnych.
, MM
Parowóz wąskotorowy z wagonem, rok budowy 1953., MM
, MM
 Chodnikiem transportowym podążamy aż do podszybia szybu „Anioł”, MM
Resztki kopalnianych maszyn wyciągowych., MM
Zjazd w głab kopalni- 40 m pod ziemię., MM
, MM
, MM
Staranne wykonanie podsadzki zapewniało zachowanie jej w stanie nieuszkodzonym do dnia dzisiejszego., MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Kaszty ułożone z drewna podtrzymujące strop., MM
 Ten parowóz to najcenniejszy eksponat w skansenie. Austriacki tendrzak z roku 1910 o bardzo archaicznej konstrukcji., MM
, MM
Walec drogowy parowy, rok budowy 1928. , MM
, MM
Szyb „Żmija” pełni rolę szybu wentylacyjnego. , MM
, MM
, MM
Wagon cysterna 1884 r., MM
, MM
27o metrowy odcinek pokonuje się na łodziach., MM
Głębokość koryta chodnika wodnego wynosi około 80 cm, MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Szybu„Szczęść Boże” zachowany w starej oryginalnej szacie, z zawieszonym kubłem wyciągowym., MM
, MM
, MM
, MM
, MM
W zachowanych w pierwotnym stanie wyrobiskach można zobaczyć dawne stanowiska robocze gwarków, wyposażone w oryginalne urządzenia i narzędzia pracy., MM
, MM
, MM
Narzędzia pracy górników z XVIII wieku. , MM
fragment podziemi dawnych kopalni ołowiu i srebra (XVI-XIX w.), MM
Parowóz wąskotorowy- typ Ryś., MM
, MM
, MM
Długość trasy turystycznej to 1700 m, MM
, MM
, MM
, MM
Komora \
, MM
, MM
, MM
, MM
, MM
, MM
Maszyna parowa napędzająca ekshaustor - rok budowy 1900., MM

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Znajdziesz nas na:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi.
W sezonie notujemy 80 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 60 000 obserwujących, na Instagramie 16 000, a nasz kanał YouTube subskrybowało ponad 2 100 osób.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!
Copyright 2005-2022