Od Krakowa do Niepołomic

zamek w Niepołomicach, Katarzyna Jamrozik
Ogród Doświadczeń - Kraków

To była wycieczka dla naszych pociech z okazji Dnia Dziecka. Stwierdziłam że lepsze są wspomnienia niż kolejna zabawka, która po kilku dniach pójdzie w kąt.
Szukałam jakiś atrakcji w okolicy i przez przypadek trafiłam na stronę Ogrodu Doświadczeń w Krakowie. Trafiliśmy tam w miarę bez komplikacji jak na nasze możliwości jazdy po Krakowie. Ogród znajduje się w Parku Lotników naprzeciwko M1 gdzie można zaparkować. Na stronie pisało że ogród obejdzie się w półtora godziny, ale przy biegach naszych dzieci zrobiliśmy to w czasie dwa razy krótszym. Jest tam około 40-stu ekspozycji przedstawiających różne eksperymenty i prawa fizyki. Z najciekawszych mogę wymienić różnego rodzaju lustra, wprawianie wody w wir, chodzenie po linie, przeciąganie się wózkami, mówienie do siebie na odległość przez tuby, dwie połączone huśtawki, trampolina itp. Dla dzieci była to frajda.

Muzeum Lotnictwa Polskiego - Kraków

Szukając kolejnych atrakcji dla dzieci znalazłam niedaleko Muzeum Lotnictwa Polskiego. Znajduje się on też w Parku Lotników więc spacerkiem wśród zieleni ruszyliśmy dalej. Na wstępie przy kasie Kubie kupiliśmy do przypięcia znaczek z samolotem, który z dumą nosi i dzisiaj nawet wziął go do przeszkola. A w muzeum czuł się jak w raju oglądając około setki samolotów, odrzutowców, rakiet. Było mu też bardzo wesoło gdy zobaczyliśmy jedne z pierszych samolotów, szybowców i innych bliżej nieokreślonych pojazdów latających. Nawet Jagoda która niezbyt chętnie szła do Muzeum wyszła stamtąd zadowolona.

Przylasek Rusiecki

Muszę przyznać że nogi nas trochę rozbolały od tego zwiedzania i spacerowania. Czas więc nadszedł aby gdzieś posiedzieć i odpocząć. I tak znalazłam z kolei na mapie stawy na osiedlu Przylasek Rusiecki. Jest tam bardzo przyjemnie, a przy zbiornikach wodnych które powstały po wydobywaniu żwiru są wyznaczone kąpieliska i tereny do wędkowania. My mieliśmy dalsze cele do zwiedzania więc siedliśmy tam na chwilę, wypiliśmy kawę z termosa a dzieci pobrodziły w wodzie. Choć gdyby Kubie pozwolić to już by się wykąpał. Mam nadzieję że kiedyś pojedziemy tam na cały dzień i zajrzymy w każdy zakamarek tych stawów.

Niepołomice

Następny punkt wycieczki to obejrzenie zamku w Niepołomicach, który robi wrażenie, podobnie jak mały rynek z fontanną. Dzieciom natomiast najbardziej spodobał się ogromny rycerz pod zamkiem, park ze ścieżkami do biegania i plac zabaw.

Puszcza Niepołomicka

Mieliśmy juz wracać do domu ale chciałam jeszcze sprawdzić co jest przy parkingu w Puszczy Niepołomickiej. A tam można było wyporzyczyć rowery. Więc pojeździliśmy jeszcze z godzinę no a potem już niestety do domu.