Spacerkiem przez Lądek Zdrój i Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie

, Sławko

Dzień dobry. Dawno nic tu dla państwa nie dodawałem, ale nigdy nie jest za późno. Ta konkretna wycieczka dotyczy miasta uzdrowiskowego, czyli Lądku Zdroju, a także najdłuższej sudeckiej jaskini, Niedźwiedziej. Na wstępie mogę dodać, że wycieczki na których odwiedzamy dwa lub trzy różne miejsca to pomysły mojej siostry. Osobiście uważam, że to dobrze, bo plan zawsze jest konkretny i niezapomniany. Tym razem pojechaliśmy w trójkę, z naszą mamą.

Więc próbując nadążyć za tokiem siostry mogę stwierdzić, że odwiedziny w Lądku Zdroju nazwę rozgrzewką. Miasto w sam raz na rozprostowanie kości. Zwłaszcza jak ktoś chce pospacerować przez ciche i spokojne miasto. Najpierw przeszliśmy przez rynek, z którego doszliśmy do mostu Jana Nepomucena zbudowanego nad rzeką Białą Lądecką. Generalnie niedaleko od mostu znajduje się jeszcze jedna ciekawa atrakcja. Konkretnie kryty most, jedyny taki w Polsce i jeden z kilku na świecie. Wybudowany na początku XX w. Łączy dwie części sanatorium, czyli starą willę z budynkiem zabiegowym. Idąc dalej doszliśmy do Pijalni Wód Mineralnych Wojciech, u którego podnóża rozciąga się Park Zdrojowy im. Jana Pawła II. W drodze powrotnej do auta natrafiliśmy jeszcze na rynku na wystawę pojazdów wojskowych chyba z okresu II wojny światowej. Niestety nie było już czasu na zasięgnięcie języka. Jaskinia czeka! Po dotarciu na miejsce kupujemy bilety na zwiedzanie. Robienie zdjęć płatne osobno. 15zł bodajże, jak dobrze pamiętam. Wtedy otrzymuje się naklejkę, którą trzeba przykleić w widocznym miejscu. Zwiedzanie odbywa się na konkretną godzinę jako grupa z przewodnikiem. Zalecane jest cieplejsze ubranie ze względu na niższe temperatury panujące we wnętrzu Jaskini. Na zachętę jest kilka zdjęć, ale nie za dużo. To trzeba zobaczyć na własne oczy! Osobiście liczyłem, że jakiś nietoperek wyfrunie z jakiegoś kąta. Po planowym wyjściu z Jaskini można sobie usiąść w jednym z pomieszczeń i obejrzeć film informacyjny o Jaskini. Co też uczyniłem, czekając aż mama z siostrą zakończą zwiedzanie.

, Sławko

Pełni wrażeń wracamy do domu. Zadowoleni z odwiedzenia kolejnych interesujących miejsc. Dziękuję za uwagę. Do usłyszenia.

2022-08-28

14 maj 2023 20:48

W Lądku nigdy nie byłam, a szkoda - ten kryty most jest świetny! W ogóle uzdrowiska mają swój swoisty urok. Za to Jaskinię Niedźwiedzią widziałam - z tego dnia przed laty pamiętam głównie niemiłosierny upał i ulgę, jaką przyniosło znalezienie się w chłodach i mrokach Niedźwiedziej.

qemtmeamar@gmail.com
30 kwiecień 2023 15:36

يعتبر السيراميك من أكثر المواد العازلة المستخدمة في صنع مكوك الفضاء ، حتى يخترق الغلاف الجوي ويتحمل الحرارة والضغط المرتفعين

بمجرد أن يتم تنظيفها وتنعيمها ، يمكنك استخدامها على السطح ، ثم لصق لفات الألياف ، ثم وضع طبقة من الحصى بدلاً من الرمال المشبعة بالرطوبة

بعد ذلك ، يتم تثبيت السيراميك بطبقة من الأسمنت ويميل قليلاً نحو الصرف

يجب الحرص على ترك فراغات بين السيراميك حتى لا تتدهور عند تسخينها لتتمدد

يستخدم الصوف الصخري في العديد من الأشكال للعزل. هناك صفائح من الصوف الصخري ملصوقة على السطح. بلاط الموزاييك مصنوع منه ، ويوفر حماية فعالة من أشعة الشمس

افضل شركة عزل

30 marzec 2023 00:01

Wystawa odzieży z czasów średniowiecza to b. ciekawe, szczególnie dla Pań, w tym i mej żony.

Wstawiałeś może galerię z tego wyjazdu?

[cytuj autor='Sławko']Owszem, był zlot. Czasami mam takie szczęście, że wybierając się w jakieś miejsce, są organizowane wystawy. Na przykład jak byłem na zamku Ogrodzieniec była wystawa odzieży noszonej w czasach średniowiecza. Wspaniałe wspomnienia.[/cytuj]

29 marzec 2023 18:21

[cytuj autor='tomtur']Bywałem na Dolnym Śląsku. I chyba z żoną w tym roku pojedziemy bo jak widać z Twojej galerii jest co zobaczyć i co sobie przypomnieć. Ciekawie pokazane. Trafiliście na zlot starych samochodów? Edytowano: 2023-03-26 10:07:21[/cytuj]

26 marzec 2023 10:00

Edytowano: 2023-03-26 10:07:21

17 marzec 2023 12:31

Ciekawie wyglądające miejsca. Brałam je pod uwagę w tegorocznych planach, ale jednak wygrał trochę inny kierunek.