Szwajcaria saksońska

Bastei, mirosław

Most bastei+ Twierdza Konigstein

Jest to nasz trzeci dzień pobytu na terenie czech,po wczorajszym zwiedzaniu szwajcarii czeskiej,dzisiaj przyszedł czas na niemiecką część.Ruszamy autokarem w okolice Bastei i na jednym z tutejszych parkingów wysiadamy,by pieszo udać się na tutejszą atrakcję.Czyli sławetny most Bastei,mamy szczęście bo nie ma zbyt wielu turystów.Podziwiamy most i robimy zdjęcia i już jesteśmy na jego drugim końcu.Kupujemy bilety i idziemy zobaczyć pozostałości zamku, a także most Bastei z innej perspektywy.Otaczający krajobraz robi wrażenie.Następnie udajemy się szlakiem turystycznym z widokami na Łabę w kierunku miejscowości Rathen.To niewielkie uzdrowiskowe miasteczko,w czasie wolnym postanowiłem je zwiedzić.O wyznaczonej godzinie meldujemy się w okolicach przeprawy promowej na Łabie,gdzie przepływamy na drugi brzeg,by wsiąść do autokaru i udać się na zwiedzanie Twierdzy Konigstein.Na twierdzy zostaliśmy zaopatrzeniu w audio tour guide w języku polskim i każdy samodzielnie mógł zwiedzać twierdze.Na zwiedzanie mieliśmy 3h,jednak okazało się iż to za mało czasu aby zobaczyć całą twierdze.Po upływie 3 godzin czas oddać nasze przewodniki,jeszcz chwile spędziliśmy jedząc tutejsze lody i ruszamy do autokaru,którym wracamy do hotelu