Lodowy Dom

bilikova chata, mirosław

LODOWY DOM
                                                                        Stary Smokovec-Hrebenok-Zimna Woda

Jest niedzielny wczesny poranek a ja melduje się za zbiórce,celem wyjazdu na zwiedzanie Tatr Wysokich.Przejazd na słowację jest monotonny i niestety długi,bo 4-ro godzinny,po tym czasie parkujemy busa w Starym Smokovcu skąd zaczynamy naszą wycieczkę.Cała grupa udaje się pod tutejszą kolejkę szynową
którą kto chciał mógł wjechać na szczyt Hrebenoka,pozostała grupa poszła szlakiem na szczyt.Idąc szlakiem w słonecznej pogodzie podziwiamy krajobraz oraz musimy uważać na dzieci na sankach.Po dotarciu na szczyt Hrebenoka pierwsze co rzuca się w oczy to ilość turystów,aby zwiedzić Lodowy Dom staje w kolejce,po półgodziny docieram do kopuły w której mogę obejrzeć rzezby lodowe.Po dłuższej chwili zwiedzania opuszczam kopułę rozczarowany(spodziewałem się dużo więcej,a była tylko główna rzezba) i idę przywitać się z Kubą-rzezbą niedzwiedzia.Udaje mi się zwiedzić wszystko co chciałem na szczycie i o wyznaczonym czasie ruszam z grupą w kierunku wodospadów zimnej wody.Mijamy Bilikovą Chatę i po krótkim spacerze w dół szlakiem docieramy do pierwszego wodospadu-coś pięknego kaskady spadającej wody.Po chwili ruszamy na drugi wodospad,dotarwszy do niego lepsze wrażenie robi on z góry niż z kładki(jak dla mnie).Kolejny krótki postój i ruszamy w drogę powrotną na Hrebienok,by następnie udać się szlakiem w drogę powrotną do Starego Smokovca gdzie czeka na nas autobus.Mając chwile postanawiam zwiedzić jeszcze to miasteczko przed powrotem do domu