Hydropolis+Jarmark Świąteczny

Wrocław

Hydropolis+Jarmark Świąteczny

ostrów tumski, mirosław

Jest to mój ostatni tegoroczny wyjazd,więc postanowiłem wybrać się na jarmark świąteczny do Wrocławia.Nadarzyła się okazja by przy okazji zwiedzić wrocławskie Hydropolis czyli interaktywne muzeum poświęcowe zagadnieniu o wodzie.

Dotarwszy z moim ulubionym pttkiem do Wrocławia,zwiedzanie rozpoczynamy od Ostrowa Tumskiego-Most Miłości, kościół pw. św. Idziego z początków XIII wieku oraz kościół pw. św. Marcina, pozostałość książęcego zamku Piastów Śląskich z przełomu XII i XIII wieku,Katedrę pw.Jana Chrzciciela.XIII-wieczna Kolegiata Świętego Krzyża i kościół św. Bartłomieja,oraz pałac biskupi.Po blisko dwóch godzinach zwiedzania opuszczamy Ostrów Tumski i udajemy się do Hydropolis,po drodze mijamy naziemną kolejke linową zwaną Polinką.I tak docieramy do Hydropolis czyli Centrum Wiedzy o Wodzie – niesamowite miejsce we Wrocławiu. Jest to ciekawa propozycja dla dużych i małych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o wodzie, jednym z najbardziej potrzebnych zasobów na świecie… To interaktywne muzeum zwiedzamy z przewodnikiem co zajmuje nam godzinę,niestety jest to zamało czasu aby zobaczyć wszystkie atrakcje tego miejsca.Można powiedzieć iż lizneliśmy tylko trochę wiedzy.Po zbiórce cała grupa ruszyła w kierunku wrocławskiego rynku na którym był organizowany jarmark świąteczny.Mając czas wolny mogłem swobodnie uczestniczyć w jarmarku.Po upływie wyznaczonego czasu melduje się na zbiórce i ruszamy do autobusu którym wracamy do chorzowa.