Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach.

, marian

Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach zwiedziliśmy 11.11.2021r. w dniu Narodowego Święta Niepodległości.Jest to bardzo nowoczesne muzeum przedstawiające historię Powstań Śląskich odbywających się na terenie Górnego Śląska w latach1919-1921.

Dzięki elementów multimedialnych oraz wiodącej ścieżki filmowej mogliśmy się przenieść w realia życia na Górnym Śląsku początku XX wieku.Cały czas towarzyszył nam nietypowy przewodnik-narrator 6-aktowego filmu wyświetlonego w różnych pomieszczeniach.Każda sala nawiązuje do miejsc związanych z prezentowaną historią. W sali''Świętochłowice A.D.1919''mogliśmy udać się w podróż zabytkowym tramwajem. Zobaczyliśmy film pokazujący nam powstania z perspektywy młodego chłopaka Franka,pochodzącego z  Świętochłowic.Natomiast młody żołnierz opowiadał  nam o przebiegu bitwy o Górę Św. Anny.W pałacu Wersalskim poznajemy kulisy wielkiej polityki.Na ulicy bytomskiej  byliśmy świadkami napaści niemieckich bojówek na Polski Komisariat Plebiscytowy a w szkole zorganizowano lokal wyborczy ,gdzie braliśmy udział w plebiscycie.

W muzeum zgromadzono bardzo dużo eksponatów.

Muzeum Powstań Śląskich jest bardzo ciekawie.W tym krótkim czasie w bardzo interesujący sposób możemy poznać historie Śląska. Polecam odwiedzić  te fantastyczne muzeum bo naprawdę warto.

Tagi łatwa
2021-11-11

26 listopad 2021 23:18

Bardzo ciekawa relacja. Tak nowocześnie zorganizowane muzea dają nadzieję, że przyciągną młodzież. A to niezwykle ważne.

20 listopad 2021 21:38

[cytuj autor='Joanna']Bardzo zachęcająca relacja. Dobrze, że powstają muzea pokazujące ważne rzeczy w ciekawy i nowoczesny sposób.[/cytuj]

Tak powinno się uczyć historii.

20 listopad 2021 21:32

[cytuj autor='Południowa Hania']bardzo ciekawe muzeum, podoba mi się zwłaszcza ten tramwaj[/cytuj]

Polecam.Świetna ekspozycja i bardzo dobre filmy.Najbardziej mi się podobał film z Franciszkiem Pieczką pt.Franek

Edytowano: 2021-11-21 12:45:00

20 listopad 2021 21:23

[cytuj autor='Mariusz']Nie byłem 😢 i absolutnie muszę to naprawić. Bardzo mnie cieszy, że powstają tego typu instytucje, które w przystępny i - co najważniejsze - w ciekawy sposób przedstawiają ważne wydarzenia historyczne. Tym bardziej, że o powstaniach śląskich - niestety - niewielu wie 😢[/cytuj]

Przyznam, że nie tylko przyjemnie tam spędziliśmy czas ale bardzo pouczająca lekcja historii Śląska.

20 listopad 2021 21:06

[cytuj autor='allie']Bardzo słabo znam Śląsk; trzeba to koniecznie naprawić i mam nadzieję, że między innymi do Świętochłowic uda się kiedyś zajechać. Muzeum wygląda interesująco, a z takich ekspozycji jakoś łatwiej chłonie się wiedzę.[/cytuj]

Świetna lekcja historii.

20 listopad 2021 20:56

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']O Marianie i teraz mi wstyd, bo my jeszcze w tym Muzeum nie byliśmy... ;( Super, że odwiedziliście i to w takim dniu 🙂[/cytuj

Przyznam że byłem pod wielkim wrażeniem.Bardzo ciekawie przedstawiona historia.