Park Miniatur Olszowa - fantastyczna miejscówka rodzinna

Park Miniatur Olszowa

Pewnie Was zaskoczyłam tym miejscem, bo Park Miniatur Olszowa na Opolszczyźnie nie jest bardzo popularnym miejscem, ale zdecydowanie wartym polecenia i odwiedzenia. My byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni! Słyszałam o tym Parku, ale jakoś nigdy wcześniej się nie złożyło, teraz na pewno będziemy wracać od czasu do czasu, żeby zobaczyć, jak to piękne miejsce zmienia się o różnych porach roku, ale przede wszystkim żeby się świetnie zabawić rodzinnie.

Park miniatur Olszowa

Nie wiem, jak to wygląda w niedzielę, kiedy wszędzie zawsze jest pełno, bo my byliśmy w sobotę, ale nie było mowy nawet o kolejkach, a co dopiero o tłumach. To bardzo spokojne miejsce, nie za duże, ale też nie za małe, a przy tej ilości turystów, wszędzie czuliśmy się kameralnie i przyjemnie. Osią Parku jest cudowny ogród zaaranżowany nad malowniczym stawem, wokół którego powstały atrakcje - park miniatur oraz park atrakcji, dostępne w obrębie jednego, niedrogiego biletu. Miniatury to modele pięknych budowli sakralnych z regionu, Polski i ze świata. Jest ich kilkanaście, wszystkie w tej samej skali, więc łatwo je porównać i zachwycić się ich pięknem. Najwyższa ma ponad 6 m wysokości! Nie zabrakło miniatury pobliskiego sanktuarium na Górze Św. Anny, katedry opolskiej czy nyskiej, ale też kościołów mariackich z Krakowa i Gdańska. Z kolei ze świata znalazły się m.in. kościół mariacki z Paryża, katedra z Kolonii i bazylika Św. Piotra z Rzymu.

Park atrakcji

W parku atrakcji zachwyca dzieci przede wszystkim park linowy, ma 100 metrów długości, ciekawe przeszkody i na końcu ulubione przez dzieci tyrolki mała i duża, w zależności od możliwości dziecka. Parki linowy przeznaczony jest dla dzieci w wieku 3-13 lat, więc nasze młodsze córki załapały się na świetną zabawę 🙂 Są też gry terenowe - hokej na trawie, kręgle czy bilard z piłkami do kosza, a do tego beczka karuzela, mały park linowy i inne mniejsze atrakcje. Wybawiliśmy się tu całą rodziną i pośmialiśmy serdecznie. W cenie biletu jest też spory labirynt, w którym trochę pokluczyliśmy, zanim znaleźliśmy cel 😉

Dodatkowo płatne atrakcje

Osobno płatne są tylko zjazdy na pontonach i sprzęt pływający po stawie, ceny są na tyle przystępne, że też się skusiliśmy i nie żałujemy. Naprawdę fajnie spędziliśmy tu czas. Przy parkingu, dodam, że bezpłatnym, czeka osobno płatna sala zabaw pod dachem oraz restauracja. Takich żeberek jak tutaj, to jeszcze nie jadłam, warto spróbować!

restauracja w spichlerzu i najlepsze żeberka jakie jadłam :)

I tak nam zleciał dzień, jeden z fajniejszych w tym sezonie, bez dwóch zdań, wybierzcie się sami, bo wg mnie porównując jakość zabawy w połączeniu z ceną to zdecydowanie jedno z najlepszych miejsc rodzinnych, jakie odwiedziliśmy w tym roku. Park miniatur dostępny jest cały rok, park atrakcji zwykle od maja, zależnie od pogody. Bilet to jedynie 20 zł, rodzinny wychodzi jeszcze taniej, a dzieci do lat 3 wchodzą bezpłatnie. Od pn do czw jest taniej. Dojazd jest bardzo łatwy autostradą A4. Czy jeszcze się zastanawiasz gdzie zabrać dzieci w następny wolny weekend ? 🙂