Dziwnów z Parkiem Miniatur i Kolejek

Promenada w Dziwnowie

Jak wiecie, my nie z tych, co plackiem na plaży leżą, kilka godzin i przychodzi żądza poznawania nowego 🙂 Tak dotarliśmy do Dziwnowa i tamtejszego Parku Miniatur i Kolejek. Miejsce jest super, macie czasem tak, że chcecie zrobić radochę dzieciom, a okazuje się, że i Wam się podoba? Nam dość często się zdarza i tak też było w tym Parku.

Park Miniatur i Kolejek Dziwnów

Park Miniatur i Kolejek w Dziwnowie

To jakby się przejechać przez całe polskie wybrzeże, bo zobaczyliśmy tu wszystkie polskie latarnie morskie, od najmniejszej, po największą, od zachodu po wschód. Łatwo je porównać, bo wszystkie zbudowane są w tej samej skali 1:10. Najwyższa, ta w Świnoujściu ma tu blisko 6,5 metra wysokości i tak się złożyło, że dzień wcześniej zdobywaliśmy ją na żywo i pieszo wszyscy osiągnęliśmy taras na wysokości około 61 metrów! Schodów do pokonania było mnóstwo 🙂 Ale wróćmy do Parku w Dziwnowie, najniższa latarnia polskiego wybrzeża to ta z Jastarni i jest tu niższa niż dorosły człowiek. Wszystkie budowle są misternie, bardzo dokładnie odwzorowane, największe wrażenie na nas zrobiły latarnie z Trójmiasta - ta z Sopotu i z Gdańska Nowy Port. Robi wrażenie też solidna latarnia z Kołobrzegu i ciekawa architektonicznie latarnia z Ustki. O wszystkich opowiadała nam Pani przewodnik, która jest w cenie biletu i warto skorzystać, bo można dowiedzieć się sporo ciekawostek o każdej budowli. Między latarniami przejeżdżają też miniaturowe pociągi - uciecha dla dzieciaków. Wśród nich pojawia się i bajkowy Tomek. Powstało tu sporo torów, łącznie ponad 1 km torowiska. Atrakcją jest przejażdżka Kolejką Parkową - to jedna z najmniejszych kolejek w Polsce, która wozi i małych i dużych. Cała rodzina w cenie biletu ma zapewnioną taką przygodę, Amelka była zachwycona, nam też się podobało 🙂 Dodatkowo na maluchy czeka tu plac zabaw z dmuchańcem, a na wszystkich kawiarnia z lodami. Fajnie spędzony czas rodzinny 🙂

Latarnia w Sopocie
Latarnia w Gdańsku

Park Miniatur i Kolejek - informacje praktyczne

ul. Marynarki Wojennej, Dziwnów
tel. 502-284-588, 510-081-476
VII-VIII codziennie: 10.00-19.00
V, VI, IX codziennie 10.00-17.00
Bilety: normalny 25 zł, ulgowy 20 zł, rodzinny 2+2 85 zł, rodzinny z kartą dużej rodziny 90 zł
Dzieci do lat 3 bezpłatnie
Parking: bezpłatny
Obiekt dostępny dla wózków

Zobaczcie też nasz film z Parku 🙂

Promenada i plaża w Dziwnowie

Na chwilkę tylko zatrzymaliśmy się nad rzeką Dziwną, ale dłużej posiedzieliśmy na plaży w Dziwnowie. Jak w wielu miejscach nad naszym pięknym Bałtykiem, plaże są tu cudowne, szerokie, jasne, czyste i z mięciutkim piaskiem. Do tego te falochrony i mewy - spektakularny i zarazem wyciszający widok! Ale to, co mnie najbardziej zachwyciło w Dziwnowie - to nadmorska Promenada. Poprowadzona jest wzdłuż plaży, szczytem wydm, z niską roślinnością, dzięki temu nic nie zasłania widoków. Jest ślicznie, spacer tutaj to prawdziwa przyjemność. Można też na rowerze. Ławeczki czekają na łaknących odpoczynku, a zejścia pozwalają rozłożyć się na plaży. Naprawdę jest tu urokliwie. A historia promenady w Dziwnowie sięga przełomu XIX i XX wieku, kiedy odkryto tu źródła solankowe i ruch turystów się wzmógł. W latach 30. XX stulecia ten spacerowy szlak jeszcze bardziej się rozrósł. Z czasem ten trakt zaczął się zacierać, ale w latach 2014-2018 doczekał się rewitalizacji i dziś prezentuje się świetnie, szczególnie najnowszy odcinek, tzw. Promenada Zachodnia, która w odróżnieniu od dotychczas istniejącej, biegnie szczytem wydmy i to właśnie ona jest najbardziej urzekająca.

Promenada w Dziwnowie
Dziwnów
Park Miniatur i Kolejek Dziwnów