Alpakarnia w Poczesnej i Giewont... Jurajski Giewont, czyli Biakło

Mała wycieczka a cieszy, Maciej A

Takiej pogody jak 9-ego maja nie wolno było zmarnować. Dlatego używając różnych (także nieczystych) zagrywek skompletowałem ekipę na wyjazd. Na rozprostowanie kości Alpakarnia w Poczesnej i Giewont…, Jurajski Giewont, czyli góra Biakło.

No dzieci wniebowzięte. Miotały się w Alpakarni między przemiłymi zwierzakami z sianem i karmą. Zwierzaki ze względu na sporą ilość ludzi, dobite już w większości po „korek”, wykazywały zdecydowanie umiarkowane zainteresowanie jedzeniem (z małymi wyjątkami). Wydawać by się mogło że przeurocze alpaki z futerkiem jak najdelikatniejszy jedwab skradną serce Lenki, ale nie, najfajniejszy był osioł (z głową większą od całej Lenki chyba) i malutkie kózki. Dobrze że jest w alpakarni spory teren i na otwartym powietrzu, bo ludzi wpadło na podobny pomysł jak nasz mnóstwo. Gatunków zwierząt jest więcej, sporo można na otwartym wybiegu dotknąć i pooglądać bez płotów zagród. Fajna atrakcja przede wszystkim dla maluchów. Szczerze mówiąc nie tanio, bo 16 zł od osoby, dzieci do 3 lat darmo. I jeszcze jednak wciąż ta pandemia…

W Alpakarni, Maciej A

W drugim akcie wycieczki zaliczyliśmy Biakło. Widziałem, że uroda otoczenia zrobiła wrażenie na sąsiadach, którzy tworzyli drugą część ekipy wycieczki, a i pogoda wynagradzała wreszcie ostatnie tygodnie zimnicy i deszczów.

Biakło nad wyżyną wyrasta i podobieństwo w kształcie do Giewontu jest niezaprzeczalne. Z góry pofalowane i upstrzone skałkami krajobrazy Jury. Niedaleko na rozłożystym wzniesieniu ruinki zamku w Olsztynie.

Krótkie podejście i znaleźliśmy się na szczycie (dzieci i tatusiowie wspinali się chętnie, mamusie raczej umiarkowanie i zapału na szczytowanie już brakło).

Ogółem mała, ale bardzo udana wycieczka, dla każdego coś miłego było i skorzystaliśmy z słońca by podładować akumulatory. Wieczorem (jeszcze na dopych) przejażdżka rowerami dopełniła aktywny i udany dzień (padły dzieci, padliśmy i my :-) ).

Alpaki w Alpakarni, Maciej A
Łobuzowate surykatki, Maciej A

Pozdrawiamy turystycznie Krajtroterów i oby taki dzień był optymistycznym prognostykiem na resztę roku.

W Alpakarni, Maciej A
Ruiny zamku w Olsztynie, Maciej A
2021-05-09

18 sierpień 2021 18:00

Jeszcze będziemy wracać, podobało się bardzo

[cytuj autor='Magdalena']Biakło - moja ukochana góra. alpakarnia - mimo, że my starzy - bardzo nas kusi, bo oboje mamy fioła na punkcie zwierzaków ; )[/cytuj]

18 sierpień 2021 17:58

O dziwo nieznane, ale potrójny zestaw nam by pasował

[cytuj autor='tomtur']No, patrzcie, jak to turystyczny świat, też za przeproszeniem ... schodzi na psy. Dzieci miast wnuków Dają Dziadkom na wycieczki psyKusicie i kusicie tą Jurą. Szczególnie Biakłem i Alpakarnią. Może jeszcze we wrześniu ....Na razie jedziemy do znanego Wam zapewne Gołuchowa za Kalisz z pałacem, zagrodą żubrów i do tego jeziorem.[/cytuj]

15 sierpień 2021 14:36

Biakło - moja ukochana góra.

14 sierpień 2021 07:54

[cytuj autor='Roman Świątkowski']Drogi Macieju przychodzi taki czas że dzieci dorastają i chodzą własnymi ścieżkami juz niestety. Od czasu do czasu któraś tam pójdzie ale urlopy w górach to w dwójkę w zeszlym Góry Izerskie a Jura i okoliczne  Beskidy to sami lub jak córka Shibe dziadką podrzuca to bierzemy ją ze sobą. Powiem ze piesek lubi wędrówki i nie marudzi jak dzieci 😉    Edytowano: 2021-05-12 11:14:57[/cytuj]

21 maj 2021 22:22

I my mieliśmy swoje zachwyty, bo dla dzieci to zwierzaki, wiadomo...

[cytuj autor='Mariusz']Jakie cudne widoki! I tak, jak napisałeś, dla każdego, coś dobrego, super, że tak rodzinnie sobie podróżujecie, a mi od razu przypomina się mój wyjazd w te tereny z zeszłego roku - było wspaniale...[/cytuj]

16 maj 2021 10:15

14 maj 2021 18:59

To tym bardziej się cieszę że niejako przyczyniłam się do rozwoju znajomości hehe  [cytuj autor='Maciej A']Co prawda, to prawda :-) A z Sąsiadami poza tym że ich lubimy, to taki haczyk, żeby ich nieco zarazić. (Coś czuję, że to długofalowa inwestycja może być. Nasze dziewczynki często się razem bawią, a z Sąsiadem nieraz piec przeserwisowaliśmy ;-) ).[/cytuj]

14 maj 2021 18:45

Co prawda, to prawda :-)

A z Sąsiadami poza tym że ich lubimy, to taki haczyk, żeby ich nieco zarazić.

13 maj 2021 10:13

O Macieju, i wyskoczyła Jura i moje ulubione Biakło 🙂 Super, fajnie, że i Sąsiadom podpasiło! Fajna Alpakarnia, te osioły wielkie i na naszych córkach zrobiły wrażenie i długo przy nich siedzieliśmy. Tak, to była wyjątkowa niedziela tej wiosny, my wtedy okupowaliśmy Zoo w Opolu i Papugarnię, z dziećmi zwierzątka zawsze na topie

13 maj 2021 10:05

Wiadomo nie od dzisiaj, że dzieci i zwierzaki to zadowolenie gwarantowane. Mam podobnie. Gratuluję zdobycia szczytu i w ogóle skompletowania ekipy.

13 maj 2021 08:40

Ano wiem, że i u nas kiedyś to nadejdzie.

Piesek fajny i w dodatku turysta :-)

12 maj 2021 11:13

Drogi Macieju przychodzi taki czas że dzieci dorastają i chodzą własnymi ścieżkami juz niestety. Od czasu do czasu któraś tam pójdzie ale urlopy w górach to w dwójkę w zeszlym Góry Izerskie a Jura i okoliczne  Beskidy to sami lub jak córka Shibe dziadką podrzuca to bierzemy ją ze sobą. Powiem ze piesek lubi wędrówki i nie marudzi jak dzieci 😉  [cytuj autor='Maciej A']Jasne, że dzieci były zadowolone, a Biakło bardzo przyjemne. W taką pogodę jeszcze... zatęsknili już wszyscy za słońcem. Mam tak blisko na Jurę i jak to najczęściej bywa w takich przypadkach, nie za często odwiedzam. Roman, a to Córki już z Wami nie jeżdżą, czy akurat wtedy nie?[/cytuj]

Edytowano: 2021-05-12 11:14:57

12 maj 2021 08:27

11 maj 2021 16:22

To prawda pogoda dopisała i aż żal było nie skorzystać z takiej okazji. Rez. Sokole Góry (g.Biaklo) bardzo fajne krajobrazowe i urokliwe miejsce. Jedno z kilku miejsc gdzie jak nie wiem gdzie to jadę w takie miejsce.

Moi towarzysze wędrówek i góra Biaklo
11 maj 2021 14:48

Wspaniały rodzinny wypad. Przemiłe te zwierzaki, córeczka musiała być zadowolona. Przyznam że ten Giewont jeszcze nie zobyłem, trzeba to nadrobić.