Wadowice-Lanckorona - Kraków

, marian

W programie jednodniowej wycieczki mamy do zwiedzenia Kraków, Wadowice oraz urokliwą wioskę Lanckorona. Kraków już nam znany ale spacer po tak pięknym mieście zawsze będzie przyjemnością. Zarówno do Wadowic, miejsca urodzenia papieża Jana Pawła II , jak tylko mamy okazje to chętnie wracamy. Oczywiście zwiedzanie Wadowic musiało być przypieczętowane pysznymi kremówkami. Jednak my najbardziej pragnęliśmy poznać małą małopolską wioskę Lanckorona, którą do tej pory znaliśmy tylko z P.sz. Wioska zwana ,,Miastem Aniołów'' położona jest malowniczo na zboczu góry. Byliśmy bardzo zachwyceni rynkiem, wznoszący się ku górze, z przepiękną zabytkową zabudową nad którą góruje kościółek. Rynek jest również bardzo dobrym punktem widokowym, z którego roztaczają się niesamowite widoki na poniższe doliny. Czuliśmy się jak w żywym skansenie ,gdzie przenieśliśmy się w czasie. Miejsce bardzo urokliwe. Niedaleko rynku na Górze Lanckorońskiej znajdują się ruiny zamku królewskiego, które warto zobaczyć. Plany na majówkę mieliśmy inne, niestety z powodu obostrzeń musieliśmy zmienić. Najważniejsze że nie siedzieliśmy w domu i dopisała nam pogoda.

2021-05-02

16 maj 2021 10:11

Lanckorona, kiedyś miasto, teraz wieś, pełna historii, czyli mojej życiowej pasji. Niestety, jeszcze nie udało mi się tam pojechać, na razie mam to w planach. Bardzo fajna wycieczka i super zdjęcia 🙂

11 maj 2021 10:17

Super wycieczka

Zwłaszcza bardzo malownicza Lanckorona mi się podoba. Fajnie byłoby kiedyś zobaczyć

05 maj 2021 19:26

Super wypad

05 maj 2021 13:24

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Marianie, moje ulubione zakątki, super Lanckorona 🙂[/cytuj]Zwiedzając Kalwarie Zebrzydowską dużo przewodnik opowiadał o tej wsi, bo przecież legenda wiąże te miejsca, no i oczywiście na Psz. czytałem o tym miejscu, więc bardzo pragnąłem tą niezwykłą wieś poznać. Robi wrażenie.

05 maj 2021 12:31

[cytuj autor='marian']Znając Twojego ducha podróżniczego to i z czasem do Lanckorony dotrzesz. Pozdrawiam.[/cytuj]

Marianie, moje ulubione zakątki, super Lanckorona 🙂

05 maj 2021 10:12

[cytuj autor='Joanna']Ciekawe miejsca odwiedziliście i dobrze, że pogoda nie pokrzyżowała planów. Tylko Lanckorony nie znam na żywo.[/cytuj]