Kilka przyjemnych chwil nad zbiornikiem Jeziorsko

Zorientowałam się dopiero wczoraj, że nie dodałam jeszcze relacji z naszego plażowania nad zbiornikiem Jeziorsko. Jak miło wrócić zimą do letnich wspomnień 🙂

To było urozmaicenie naszej podróży na wakacje w województwie łódzkim 😉 Dzieci nie lubię długo siedzieć w aucie, więc wyszukaliśmy kilka atrakcji w drodze, żeby umilić im czas. I odkryliśmy całkiem fajną ciekawostkę. Jak się okazuje niemałą, bo zbiornik Jeziorsko mieści się w czwórce największych zbiorników wodnych w Polsce! Powstał w latach 80. XX wieku na rzece Warta i rozlewa się między miejscowościami Warta na południu i Skęczniew na północy.

Ostrów Warcki nad Jeziorskiem

Od północy ogranicza je spora zapora, zaś na zachodnich brzegach, w miejscowości Ostrów Warcki powstała piaszczysta plaża, molo, port jachtowy a nawet tor dla nart wodnych. Obok stoi też hotel, camping, jakaś gastronomia. My właśnie tutaj zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę. Miejsce wygląda, jakby się dopiero tworzyło, mimo, że był to lipiec, to było bardzo spokojnie, parking prawie pusty, na plaży było kilka osób, ale o tłumach nie ma mowy. Bardzo przyjemnie, na spacerek i plażowanie. Nawet popluskać się dało radę 🙂 Wszystko w gratisie, no lody to sobie musieliśmy kupić 😉

Zbiornik aktywny jest żeglarsko, odbywają się nawet jakieś zawody, a południowa część jeziora to strefa ciszy - ornitologiczny rezerwat przyrody Jeziorsko, z wieloma ptakami. Dla każdego coś miłego. Bardzo fajne miejsce, warte poznania.

Z północnej części jeziora odchodzi droga 478, którą łatwo dojechać do słynnych Term w Uniejowie albo ciekawego Zoo Safari Borysew w Poddębicach. Niedaleko jest też historyczna Łęczyca z zamkiem i kolegiatą w Tumie. To były nasze cele, a jeśli ktoś z Was chciałby zwiedzać tą okolicę, to polecam jako nocleg Bocianie Gniazdo w Wieleninie koło Uniejowa. Czekają tu bardzo przyjemne, nowe domki przy stadninie koni. Nasze dziewczyny koniary były zachwycone, jazdy na miejscu, a domek miał wszystko co potrzeba, własną łazienkę, kuchnię, salonik i 2 pokoje. Aaaa no i każdy domek ma własny grill murowany przed drzwiami, wypasik 🙂 Całość w dobrej cenie.

Bocianie Gniazdo w Wieleninie

16 luty 2021 20:03

[cytuj autor='Lublanka']Jeziorsko jest cudowne! Mam piękne wspomnienia z tym miejscem. 🙂[/cytuj]

Super, a gdzie dokładnie byłaś?

16 luty 2021 20:02

[cytuj autor='Trompik994']To twierdzicie, że warto tam się wybrać?[/cytuj]

Jak dla mnie warto, choćby dlatego, że nie ma tłumów, a to nad wodą latem rzadkość 🙂

[cytuj autor='Maciej A']Jak widzę wodę, to kwiczę... cytując klasykę.Nad Jeziorskiem jeszcze nie byłem. Ale wspomnienie lata... Zima nadeszła, więc cieszmy się nią chwilę. Na kąpiele przyjdzie jeszcze też czas.[/cytuj]

Ponoć już pachnie wiosną w powietrzu 😉

16 luty 2021 12:31

Jeziorsko jest cudowne! Mam piękne wspomnienia z tym miejscem. 🙂

05 luty 2021 10:36

To twierdzicie, że warto tam się wybrać?

31 styczeń 2021 13:17

Jak widzę wodę, to kwiczę... cytując klasykę.

Nad Jeziorskiem jeszcze nie byłem. Ale wspomnienie lata...

29 styczeń 2021 13:49

[cytuj autor='tomtur']Póki co mamy zimową zimę więc Aniu miałaś świetny pomysł z tym letnim wspomnieniem. 🙂 My z moją Anią we wrześniu 2019 nie dojechawszy do Muzeum Walewskich we dworze w Tubądzinie trochę zwiedziliśmy Wartę nad Wartą. I wracając  nad Jeziorsko pojechaliśmy. Ale po sezonie ponieważ to nie jest  jezioro tylko zbiornik woda była spuszczona. Smutnie to wyglądało.[/cytuj]

Oooo nie wiedziałam, że się tam spuszcza wodę, szczerze mówiąc nie wiedziałam, że w ogóle się to robi, dopiero w Dolinie Baryczy usłyszałam, że się te stawy też na zimę osusza, to tzw. słynne odłowy, trwające 2 miesiące

29 styczeń 2021 11:19

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']No właśnie, u nas też mrozik trzyma i sypnęło w nocy, ale za to piękna pogoda z niebieskim niebem, jak rzadko tej zimy 🙂[/cytuj]

29 styczeń 2021 11:09

[cytuj autor='Joanna']Miło powspominać lato, gdy zima za oknem i ciągle przebywa śniegu.[/cytuj]

U Ciebie w Białymstoku jeszcze pada? Bo wczoraj w Łodzi trochę tylko popadało i teraz są tylko takie marne resztki śniegu

29 styczeń 2021 10:39

29 styczeń 2021 10:38

Miło powspominać lato, gdy zima za oknem i ciągle przebywa śniegu.