Deszczowy zamek w Oporowie

Wakacje w łódzkim 🙂

Kiedy latem 2020 byliśmy w województwie łódzkim na wakacjach (wiem wiem, że to trochę dziwnie brzmi, ale to był bardzo udany wyjazd, również dla dziewczyn 🙂 ), to mieliśmy w planach kilka ciekawych miejsc, które udało nam się odwiedzić. Opisywałam je w innych relacjach. Zamku w Oporowie na tej liście oczekiwań nie było, on znalazł się całkiem przypadkowo. Kiedy odwiedzaliśmy Łęczycę i tak padało, że nie wiedzieliśmy za bardzo co ze sobą zrobić (zdarzają się niestety takie dni w Polsce), to postanowiliśmy wyskoczyć spory kawałek na północ. Po pierwsze myśleliśmy, że może tam nie pada, po drugie mieliśmy nadzieję, że Łęczyca się rozpogodzi w tym czasie. Oporów co prawda był zlany jak i Łęczyca rano, ale potem w Łęczycy już było dużo ładniej, więc plan się udał, a my poznaliśmy piękny zamek przy okazji 🙂

Nasza relacja z Łęczycy

Gotycki zamek

Nieznany nam wcześniej Oporów bardzo nam się spodobał mimo deszczowej aury. To stary, gotycki, a właściwie późnogotycki zamek z połowy XV wieku, który do dzisiaj niewiele się zmienił. Wokół czworobocznego dziedzińca powstał budynek mieszkalny, baszta i wieża. We wnętrzach od dawna zaprasza Muzeum, w którym podziwiać można sztukę prezentującą kulturę szlachecką różnych epok. Mroczne wnętrza nastrajają odpowiednio, bardzo mi się ten zamek spodobał, z pięknymi stropami i gotyckimi elementami. Nie jest duży, ale bardzo klimatyczny i zadbany.

Park krajobrazowy

Niestety nie poznaliśmy dobrze uroków zabytkowego parku angielskiego, który otacza zamek, ale pogoda nie sprzyjała. A szkoda, bo jest uroczy i romantyczny, z mostami, fosą i piękną zielenią. Stoi wśród niej tzw. Domek Neogotycki, w którym można pokoje wynająć. To musi być ciekawe przeżycie 🙂

Zamek i Park w Oporowie

Park czynny codziennie 8.00-17.00, V-IX 8.00-20.00

2020-07-16

03 luty 2021 13:52

[cytuj autor='Rolada40']Bardzo chętnie wybiorę się tam w najbliższym czasie 🙂[/cytuj]

Witaj 🙂 Polecam 🙂

03 luty 2021 13:35

Bardzo chętnie wybiorę się tam w najbliższym czasie 🙂

01 luty 2021 10:27

[cytuj autor='tomtur']Łowicz bardzo ładny z mini skansenem przy muzeum w rynku. Pałac w Nieborowie jest bardzo urokliwy, park wokół ciekawy. W pobliskim Sromowie Muzeum Ludowe z lipowymi rzeźbami, kolorowymi wycinankami, pająkami, itp. Blisko Puszcza Bolimowska.[/cytuj]

Faktycznie w Sromowie i Puszczy Bolimowskiej też byliśmy. Musiałam sięgnąć do własnej wycieczki (https://podroze.polskieszlaki.pl/wasze-podroze/9411,ziemia-lowicka-z-weselem-w-tle-nieborow-2017) żeby to sobie przypomnieć.

01 luty 2021 09:01

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Sypiesz atrakcjami jak z rękawa 😉 Chyba lubisz dworki i pałace co? 🙂[/cytuj]

Jak my tu wszyscy jestem pasjonatem turystyki krajowej. Dworki, pałace plus stare kościoły zawsze są w planie naszych wycieczek. A tu akurat mówimy o ziemi łódzkiej czyli moich stronach. Przy czym żeby było zabawniej to o tym muzeum w Sromowie tylko słyszałem. A i nie omińcie skansenu w Maurzycach 🙂

01 luty 2021 08:12

Sypiesz atrakcjami jak z rękawa 😉 Chyba lubisz dworki i pałace co? 🙂

31 styczeń 2021 22:52

[cytuj autor='Joanna']Dołączam się do polecania Łowicza. Mieliśmy okazję go zwiedzić, a w pobliżu również Nieborów i Arkadię.Z kolei Oporowa nie znam.[/cytuj]

29 styczeń 2021 09:53

My właśnie Arkadii nie znamy i Nieborowa, tzn. z netu tak, Danusia u nas kiedyś Arkadię opisywała ale nie byliśmy nigdy. Z tyłu głowy gdzieś tam zawsze siedzi 🙂

29 styczeń 2021 09:37

Z kolei Oporowa nie znam.

28 styczeń 2021 13:15

[cytuj autor='Maciej A']Fajny ten Oporów, jak by była okazja warto będzie się kiedyś wybrać. Plany, ciągle plany poprzedzone jak... Chociaż niech epidemia przygaśnie, to dalej zobaczymy, nowy rok, nowe możliwości :-)[/cytuj]

Już jest dobry prognostyk, ponoć muzea otwierają, to już byłoby coś super 🙂 Jeszcze tylko noclegi i restauracje

Edytowano: 2021-01-28 13:15:30

28 styczeń 2021 13:07

[cytuj autor='Mariusz']Całym sercem popieram, Katedra, kościół pijarów, trójkątny rynek i wiele, wiele innych. Naprawdę warto![/cytuj]

Mariuszu będę pamiętać 🙂

28 styczeń 2021 13:06

[cytuj autor='Delfina332']Skoro mowa o woj łódzkim, to ja proponuję jeszcze odwiedzić Łowicz. Super miasto z ciekawą atrakcją urbanistyczną - trójkątnym rynkiem.[/cytuj]

Witaj 🙂 Dziękuję za propozycję i od razu trafioną, bo faktycznie Łowicz na nas jeszcze czeka 🙂 Znam go tylko z wzorów łowickich, które notabene bardzo lubię, jak całe etno 🙂 Pozdrawiam

28 styczeń 2021 13:05

28 styczeń 2021 12:16

28 styczeń 2021 11:49

[cytuj autor='tomtur']Aniu, macie przecież kobiecy uśmiech, do którego dodając odpowiedni tekst to można dużo załatwić. Moja Ania też nieśmiała ale jak Jej wejdę na ambicję to potrafi w ważnych momentach telefonicznie i osobiście coś sobie załatwić. Ale sprzedawczynie w różnych sklepach to ja mam zbajerowane. Jak facet miast tanich gadek "jaka Pani piękna" pyta o dzieci (czasem wnuki) to Panie sprzedawczynie smsowo pozwolą towar zamówić i byle jakiego towaru nie wcisną... Teraz załatwiłem Jej znośny termin szczepienia w naszej nowej poradni.[/cytuj]

Telefonicznie i mailowo to ja tam załatwiam sporo z Polskich Szlaków, ale na miejscu osobiście to już mi gorzej idzie 😉

28 styczeń 2021 11:38

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Hehe dobre 🙂 Czasem też coś uda nam się zrobić "poza prawem" 🙂 Ale jednak najczęściej jak się zdarzy w większej dziennikarskiej ekipie, bo nadal mi brakuje odwagi i siły przebicia. Jestem z natury nieśmiała, ale uczę się 😉[/cytuj]

28 styczeń 2021 11:01

Fajny ten Oporów, jak by była okazja warto będzie się kiedyś wybrać.

28 styczeń 2021 08:26

[cytuj autor='tomtur']Już dopisałem do spisu wycieczek jednodniowych. Ale pojedziemy dopiero jak będzie zdecydowanie ciepło i dni będą długie. 🙂 A znacie dwory: barokowy w Ożarowie pod Wieluniem i w Tubądzinie za Sieradzem (Muzeum Walewskich)[/cytuj]

Ożarów widzieliśmy tylko z zewnątrz, a Tubądzina nie znam, przynajmniej nie z dworu 🙂 Szkoda bo w Sieradzu byliśmy w tym roku i właśnie nawet dziś chciałam go opisywać 🙂 Za to z dzieciństwa pamiętam perfum Pani Walewska 😉

28 styczeń 2021 08:24

[cytuj autor='tomtur']Ja miałem okres zauroczenia również bliskim Łodzi Nieborowem. Przy którejś kolejnej wizycie któraś z Pań wpuściła mnie za sznur odgradzający zabytkową komnatę od zwiedzających. Mym śladem próbowała podążyć przybyła z innego końca sali niewiasta.  Usłyszała "Bardzo Panią przepraszam ale wyjątek to my możemy zrobić tylko dla kustosza z innego pałacu". A kiedyś bodaj w Sieciechowie Opactwie by móc zwiedzić kościół polecono mi mówić, że jestem biskupem na urlopie.[/cytuj]

27 styczeń 2021 22:59

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Coś mam takie przeczucie, że niedługo się wybierzecie 😉 Myślę, że Ani na pewno spodoba się park, też chciałabym go lepiej poznać 🙂[/cytuj]

27 styczeń 2021 22:43

[cytuj autor='Mariusz']Zamek w Oporowie, to mój żelazny punkt w rowerowych wyjazdach. Co roku tam jeżdżę (mam w sumie niedaleko). Przy okazji warto odwiedzić znajdujący się niedaleko kościół połączony z klasztorem o.o. paulinów[/cytuj]

27 styczeń 2021 20:16

[cytuj autor='tomtur']Ja, podobnie jak Mariusz, też mam blisko a byłem tylko raz i to dawno temu. Kiedyś jadąc za Płock zatrzymaliśmy się ale muzeum już było zamknięte. A zamek wśród zamków średniowiecznych jest bardzo ceniony. Pięknie, że w deszcz również zwiedzacie.[/cytuj]

27 styczeń 2021 20:15

Niestety nie zajechaliśmy, żałuję, ponoć istnieje jego połączenie z zamkiem, ale to chyba legenda 🙂