Ścieżka w obłokach

, MaciejW

Ścieżka w obłokach to spora wieża widokowa w Dolnej Morawie w Czechach (Stezka v oblacích). Mimo słabej pogody zdecydowaliśmy się odwiedzić to miejsce. I uwierzcie, była bardzo wietrznie, odczucie było takie, że zaraz kogoś wiatr porwie. Oczywiście nie mnie bo aż tak mocno nie wiało🙂🙂

Miejsce jest bardzo bogate w atrakcje. Można znaleźć coś ciekawego dla każdego: park wodny, ogromny mamut, mamucia kolejka górska i wiele wiele innych atrakcji i latem i zimą. Aby wejść na ścieżkę trzeba zakupić bilet w kasie. Można to wykonać na dole i np. dokupić wjazd wyciągiem, lub wejść pieszo, jak kto woli.

, MaciejW

My albo może bardziej ja wybraliśmy wjazd wyciągiem. Jak się wjeżdża to już można podziwiać superowe widoki. No i ta kolejka górska, naprawdę jest wielka, widać jej część jak wjeżdżamy wyciągiem. Jak wiedziemy wyciągiem to udajemy się już pod samą wieżę i zaczynamy wejście. Robi wrażenie ta konstrukcja, drewniane bale oplatają stalową konstrukcję. Szkoda że tak wieje i ciemne chmury w koło. Ale wspinamy się kładką na sam szczyt budowli, co róż zatrzymując się by podziwiać widoki lub uciekać gdy mocniej zawieje. Na samym szczycie jest przepięknie, niesamowite widoki. Na środku platformy zrobiona jest siatka na którą mogą wejść najbardziej odważni turyści.

Ścieżka wybudowana jest na wysokości 1116 m n.p.m. a sama wysokość ścieżki wynosi 55 m. Na szczycie możemy podziwiać piękne widoki Śnieżnika, Karkonosze, pasmo Jesionków i Suchy Virch. Jak już skończyliśmy popodziwiać widoki to mamy dwie możliwości zejścia: tą samą drogą co wchodziliśmy lub zjeżdżalnia - jeśli wykupiliśmy bilet na tą atrakcję.

Spacerując tą wspaniałą konstrukcją człowiek zastanawia się co to za drewno wykorzystane do budowy wieży i ile materiału poszło na budowę. No i oczywiście wszystkie te i inne informacje możemy znaleźć na tablicach informacyjnych. Dzięki nim dowiedzieliśmy się, że do budowy wierzy użyto 300 m3 modrzewiu i 380 ton stali.

Informacje praktyczne:

Parking: sporo parkingów w niższej części obiektu ale przy samych bramkach wejściowych też jest spory darmowy parking.

Wstęp na wierzę:

- bez przejazdu kolejką 240 / 170 Kc

- z przejazdem w jedną stronę 390 / 290 Kc

- z przejazdem w obie strony 490 / 370 Kc

Możliwość płatności w PLN zarówno w gotówce jak i kartą.

Z tego co wiedziałem są toalety, sklepy i jadłodajnie ale nie wiem co i jak bo nie korzystałem 🙂

15 listopad 2020 09:32

Ciekawe to, ciekawe ale prawie na pewno tam zawsze ludzisków moc. A to dla nas już mniej ciekawie.

07 listopad 2020 07:37

[cytuj autor='MaciejW'] Czemu nie?? Można by mieć większe doznania z widoków 🙂🙂 [/cytuj]

Z widoczków jak najbardziej, ale z patrzenia na TO już mniej :-)

06 listopad 2020 09:26

[cytuj autor='Maciej A'] Patrząc na te konstrukcje mam odczucia ambiwalentne. Zobaczę chętnie i już mam zaplanowane od jakiegoś czasu dwie takie atrakcje. Ale wolałbym jednak żeby się zbytnio nie mnożyły. [/cytuj]

Czemu nie?? Można by mieć większe doznania z widoków 🙂🙂

06 listopad 2020 09:04

04 listopad 2020 21:30

Uwielbiam takie atrakcje. Już czekam aż w Świeradowie powstanie kolejna ścieżka w obłokach, wieża ma być najwyższa w Polsce i przezroczysta platforma będzie też dla tych bardziej żądnych adrenaliny.

Edytowano: 2020-11-04 21:38:54

04 listopad 2020 10:03

[cytuj autor='Joanna'] Podobają mi się taki atrakcje, ale na zjeżdżanie rurą to bym się nie zdecydowała chyba. [/cytuj]

Dzieci zawsze są odważniejsze. Ja to nawet na siatkę co jest do góry nie weszłem.

03 listopad 2020 12:15

Ja też się nie zdecydowałem 🙂

03 listopad 2020 10:04

03 listopad 2020 07:20

Byłem z rodzinką i wszyscy zachwyceni,szczególnie wnuki zjeżdzając rurą.

Edytowano: 2020-11-03 07:24:05

02 listopad 2020 09:06

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Świetna 🙂 Fajnie, że powstają, ja zwiedziłam tylko tą w Polsce, w Krynicy i allie, lęk wysokości nie pojawił się 🙂 Konstrukcja jakoś pozwala to dobrze znosić, nie było przerw między podestami, nie było schodów, tylko na samej górze lekki niepokój się włączył, bo zaczęło trochę wiać, ale naprawdę fajnie się szło 🙂 [/cytuj]

No, najgorzej jest jak mocno zawieje 🙂🙂

Na Śnieżniku też budują, fundamenty już były w trakcie kopania. Fajnie.

01 listopad 2020 20:54

01 listopad 2020 19:51

Widoki wspaniałe - gdy je oglądam to znów żałuję, że nie dla mnie atrakcje w postaci wież 😢