Kolejny etap trasy rowerowej R10 R13

Kanał Jamneński, MaciejW

Odcinek trasy rozpoczynamy od Unieścia. Niedaleko miejscowości Łazy, gdzie ostatnio zakończyliśmy nadmorską trasę. Tym razem zaplanowaliśmy dojechać do Jarosławca. Odcinek liczy sobie 55 km, a w obie strony 110 km z niewielkimi przewyższeniami (50 m) i zjazdami (63 m).  Wspominając wspaniałe trasy wiodące z Kołobrzegu to człowiek aż się rwie do tego wyjazdu, zatem ruszamy.

Trasa biegnie przez miejscowości: Bukowo Morskie; Bobolin; Darłówko; Wicie. Mijamy jeziora: Jamno; Bukowo; Kopań. Trasa nie jest tak malownicza jak poprzednia, gdyż niestety nie ma cały czas drogi przy morzu i musimy odbijać by minąć jezioro Bukowo. Ale mimo to trasy są urozmaicone, pełne atrakcji i bardzo dobrze przygotowane (utwardzone). Dlatego też jedzie się wspaniale a za Darłówkiem mamy już to co tygryski lubią najbardziej. Jedziemy sobie wzdłuż morza, podziwiając wspaniały widok owiewani morską bryzą.

Kanał Jamneński, MaciejW

W Osiekach zatrzymujemy się na krótką przerwę. Jest tam fajnie przygotowana polana przy jeziorze Jamno. Można sobie odpocząć, zrelaksować się czy przegimnastykować. W miejscu postoju zaczyna się fajna trasa nordic walking gminy Sianów. Wiec można połazić sobie również z kijkami 🙂. W miejscowości znajduje się również gotycki kościół z XIV, w który niestety nie można zwiedzić, zamknięty. Dalej odbijamy trochę od morza, żeby objechać jezioro Bukowo. Przy wjeździe do Iwięcina napotykamy znowu ciekawy kościół. Kościół pw. Matki Boskiej Królowej Polski. Niestety również zamknięty, ale możemy zwiedzić go z zewnątrz. Wchodzimy na teren przykościelny przez drewnianą bramę. Dowiedzieliśmy się, że jest tu szlak kulturowo - pielgrzymkowy " Droga między trzema wieżami". Trzy wierze to kościoły w miejscowościach Osiek, Iwięcin i Sucha Koszalińska 🙂 2 wieże spotkaliśmy 🙂🙂

Jedziemy dalej przepiękną trasa rowerową mijając jezioro Bukowo. Od Darłówka zaczyna się wspaniała trasa rowerów biegnąca wzdłuż morza. Widoki są przewspaniałe, tym bardziej że świeci nam pięknie słoneczko. Nie wiadomo, kiedy docieramy do Jarosławca. Zamiast zwiedzić trochę miasteczko decydujemy się na relaksik na plaży. chwila wytchnienia nam się należy, tym bardziej że czeka nas droga powrotna.

, MaciejW

Wracając złapał nas deszcz, trochę zmoknięci schroniliśmy się na przystanku. Ulewa dopiero się zaczęła. Na szczęście długo nie trwała i szczęśliwie udało się nam dotrzeć do hotelu.

Już dziś zadowoleni planujemy przejechać kolejny odcinek nadmorskiej trasy rowerowej. Do zobaczenia na szlaku.

Droga R10 R13, MaciejW
Jarosławiec, MaciejW
2020-09-24

21 październik 2020 06:27

[cytuj autor='Marcin_Henioo'] Podziw bierze jak się widzi że ktoś tyle kilosów przejechał rowerem. Zazdroszczę :-)Piękna trasa, i ciekawie opisane to wszystko. Pozdrawiam :-) [/cytuj]

Dzięki. Trasa jest tak przepiękna, że jak się wsiądzie na rower to samo jedzie 🙂

20 październik 2020 16:38

Piękna trasa, i ciekawie opisane to wszystko. Pozdrawiam :-)

14 październik 2020 06:13

[cytuj autor='marian'] Podziwiam i chętnie zobaczę kolejne Twoje wyprawy. [/cytuj]

Dzięki

14 październik 2020 00:12

Podziwiam i chętnie zobaczę kolejne Twoje wyprawy.

07 październik 2020 18:25

[cytuj autor='MaciejW'] O to super 🙂 czekamy na relacje kołową 🙂Ja już chyba będę pomału kończył sezon rowerowy. Serwis rowerowy i czekanie do kwietnia. [/cytuj]

No wyskoczyła Jura, tym razem Żarki, jutro chyba dam radę wrzucić relację 🙂
My też pomału, już dziś lekko zimnawo na rowerku było, ale nie padało na szczęście.

07 październik 2020 14:13

Super sprawa tak rowerem nad morzem i znów mnie bierze chęć na rower :-)

07 październik 2020 11:04

Widzę że trasa piękna morze , jeziora i inne ciekawostki - można pozazdrościć takiej wycieczki.

07 październik 2020 10:23

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] I znowu fajnie rowerowo, my jutro też najpewniej skoczymy gdzieś na dwóch kółkach 🙂 [/cytuj]

O to super 🙂 czekamy na relacje kołową 🙂

07 październik 2020 10:18

[cytuj autor='Joanna'] Piękna trasa. Podziwiam ilość kilometrów i robienie zdjęć podczas wycieczki rowerowej, bo to chyba bardziej kłopotliwe niż na pieszej wędrówce. [/cytuj]

No tak, zgadza się. Robienie zdjęć jest trochę kłopotliwe. Ale zależy też od sprzętu jakim się dysponuje. Im większy tym trudniej 🙂

Ale wymyśliłem sobie sposób (jeszcze nie praktykowałem) Kamerka sportowa na czole i potem z filmiku wycinamy sobie zdjęcia. Ciekawe czy to się sprawdzi 🙂

06 październik 2020 20:32

Gratuluję widoków, no i "przebiegów" - nie oszczędzacie się. Takie przejażdżki rowerem to nie dla mnie, ale na te szlaki nordic walking to bym się wypuściła 🙂