Wisełka - między morzem a jeziorem

latarnia morska Kikut, Joanna

Noclegi w Wisełce zarezerwowałam na samym początku marca, jeszcze zanim koronawirus oficjalnie dotarł do Polski. W kwietniu byłam już pewna, że nic z tego wyjazdu nie wyjdzie, ale nie spieszyłam się z odwoływaniem rezerwacji. W maju myślałam, że nawet jak będzie można pojechać, to nie warto, jeśli nic nie da się zwiedzić i „całodobowo” trzeba będzie nosić maseczki. W czerwcu zaczęłam nieśmiało mieć nadzieję, że jednak wyjazd może się udać. W lipcu zadzwoniłam do miejsca, gdzie mieliśmy nocować, żeby uzyskać niektóre informacje z pierwszej ręki, a nie tylko z mediów. W sierpniu, trochę wbrew sytuacji, przyjechaliśmy do Wisełki na wakacje.

Wisełka jest niewielką turystyczną miejscowością położoną na wyspie Wolin, około 10 km na zachód od Międzywodzia i 10 km na wschód od Międzyzdrojów. Mnóstwo tu kwater prywatnych, domków, małych pensjonatów. Jednak nie ma dużych ośrodków wczasowych ani hoteli i w porównaniu do okolicznych bardziej znanych miejscowości, w Wisełce było cicho, spokojnie i bez wielkich tłumów.

Bałtyk w Wisełce, Joanna

Wieczorem zaraz po przyjeździe na Wolin znaleźliśmy jeszcze czas i siły na powitanie z morzem. Pobyt w Wisełce zaczęliśmy od poznawania najbliższej okolicy. Do Bałtyku mieliśmy 1,5 km drogi, czyli około 15-20 minut spaceru przez las będący częścią Wolińskiego Parku Narodowego. Do jeziora Wisełka było jeszcze bliżej. Pierwszego dnia to nam wystarczyło.

Drugiego dnia nadal krążyliśmy wokół Wisełki, ale już odrobinę dalej. Wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do latarni morskiej Kikut. Latarnia Kikut znajduje się na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Ma wysokość 15 m, ale uwzględniając jej położenie na klifie, wysokość światła jest największa na Wybrzeżu Zachodnim i wynosi 91,5 m n.p.m. Latarnia Kikut jest w pełni zautomatyzowana i nie została udostępniona do zwiedzania. W pobliżu latarni zeszliśmy nad wodę i brzegiem morza doszliśmy do „naszej” plaży, a stamtąd trochę inną ścieżką niż zwykle wróciliśmy do domu.

Informacje praktyczne:
Noclegi: Pokoje gościnne „U Oli”, ul. Nowowiejska 31a, 72-513 Wisełka (można wykorzystać bon turystyczny)
Gastronomia: różne bary i smażalnie w Wisełce, najczęściej Karczma Na Wydmach (tuż przy wejściu na plażę, dorsz po kaszubsku – palce lizać)

Bałtyk w Wisełce, Joanna
brzeg morza w Wolińskim Parku Narodowym, Joanna
droga powrotna do Wisełki, Joanna

25 listopad 2020 23:55

Coś nad naszym morzem to coś idealnego dla mojej żony, Jeśli dodatkowo, jak napisałaś, nie tak tłoczno to by pasowało. Tylko ta odległość z Łodzi. Ale położenie w Wolińskim Parku Narodowym, który bardzo mi się spodobał podczas 2 czy 3 pobytów w Międzyzdrojach, jeszcze z Rodzicami i bratem, to wielki atut.

27 sierpień 2020 12:42

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Pięknie! Zapisałam sobie jako ulubioną, o wybieramy się być może za rok na Wolin i nie tylko i może mi się wtedy to przydać 🙂 [/cytuj]

Miło mi. Polecam ogólnie Wisełkę jako bazę wypadową i konkretną kwaterę, gdzie jak dla mnie jedynym "minusem" był tak fajny plac zabaw, że trudno było dziecko oderwać i ruszyć na zwiedzanie.

27 sierpień 2020 12:24

25 sierpień 2020 22:50

Ale fajnie nad morzem i to w rejonie wybrzeża, który bardzo mnie ostatnio ciągnie.

Ciekawie to wygląda

25 sierpień 2020 11:29

[cytuj autor='marian'] Jezioro,lasy,morze i czego jeszcze trzeba do szczęścia.Oglądając fotki już chce się tam być. [/cytuj]

Też chciałabym tam nadal być, ale trzeba było wrócić do pracy 🙂