Szczecin-w pigułce

, marian

Szczecin-stolica województwa zachodniopomorskiego,dawna historyczna stolica Księstwa Pomorskiego. Położona nad rzeką Odrą i jeziorem Dąbie,jest dużym miastem portowym.W dzieciństwie byłem przekonany że Szczecin jest miastem nadmorskim(widokówki z pięknymi statkami).Po najpiękniejszych zabytkach Szczecina oprowadził nas spacerkiem przewodnik, który czekał na nas przy Wałach Chrobrego.Wały Chrobrego-dawniej Tarasy Hakena to wspaniałe miejsce, skąd można obserwować rozległą panorame na Odre i port.Tutaj zobaczyliśmy Gmach Główny,w którym znajduje się Muzeum Narodowe Szczecina,Akademie Morską,Urząd Wojewódzki oraz piękną,interesująca fontanne.Kolejnym miejscem do którego się udajemy jest Zamek Książąt Pomorskich.Po drodze mijamy Baszte Siedmiu Płaszczów.Zamek to dawna siedziba książąt z pomorskiej dynasti Gryfitów.Usytułowany na wysokiej skarpie,najlepiej prezentuje się od strony Odry.Z zamku idziemy w kierunku Rynku Siennego,gdzie podziwiamy piękny Ratusz, wspaniale kamienice.Tutaj zauważyłem wreście niebieską pompe,o których opisywała Anja.W mieście jest również dużo obiektów sakralnych, jak Bazylika Archikatedralna pw.św.Jakuba Apostoła,Kościół św.Chrzciciela, kosciół św.Ewangielisty....Oczywiście przewodnik pokazał nam nowy gmach szczecińskie filharmoni,przypominający nam górę lodową.Nam bardzo podobał się pałac ,,Pod Globusem'',obecnie Akademia Sztuki. Przed pałacem stoi piękna fontanna.Interesująca jest również Brama Królewska z bogatą dekoracją rzeżbiarską,która wraz z Bramą Portową zachowała się po osiemnastowiecznych fortyfikacjach Szczecina.Ostatnim naszym puktem do zwiedzania jest ,,Podziemne trasy Szczecina".Jest to rekonstrukcja schronu przeciw lotniczego z II wojny światowej.Wiem że jeden dzień to za mało by poznać Szczecin, ale i tak jesteśmy zadowoleni że mogliśmy trochę poznać te miasto.

2020-07-10

25 październik 2020 23:58

[cytuj autor='Anja'] Szkoda, że pogoda nie dopisała, a i o imprezy plenerowe tego roku trudno. Już zapowiedzieli, że kolejny zlot żaglowców będzie okrojony, a to przecież jeszcze taka odległa perspektywa😢 [/cytuj]

W tym roku to dużo planów musiało ulegnąć zmianie.Myśle że jeszcze kiedyś uda mi się tu powrócić.

17 październik 2020 17:42

17 sierpień 2020 10:14

Byliśmy blisko, ale jednak nie dojechaliśmy do Szczecina. Trochę zabrakło czasu, ale bardziej pogoda (30-stopniowy upał) sprawiła, że tak przeorganizowałam wycieczki, żeby jak najwięcej czasu spędzać nad wodą i w wodzie. Żałuję, że nie zobaczyłam Szczecina, ale przynajmniej będzie pretekst, żeby kiedyś wrocić w te okolice.

12 sierpień 2020 08:19

Ooo Pięknie, Szczecin też nam się marzy od paru lat 🙂 bylismy dawno temu, przed rewitalizacjami

04 sierpień 2020 11:56

[cytuj autor='Maciej A'] Szczecin turystycznie kusi mnie wraz z zlotem wielkich żaglowców. Może kiedyś.. Przy okazji chętnie zrobiłbym wypad do Świnoujścia i na wyspę Rugia :-) [/cytuj]

Świnoujście też mnie kusi. Nie byłem tam.