Ogrodzieniec-Góra Birów-Sanktuarium Matki Bożej Skałkowej-Wzgórze Kromołowiec- Skałki Niegołowice

, marian

Ruiny zamku Ogrodzieniec to perełka Jury Krakowsko-Częstochowskiej.Malowniczo położone wśród wapiennych skał.Po drodze do zamku, mijaliśmy Wzgórze Kromołowiec oraz Skałki Niegołowice.Nie sposób było się nie zatrzymać i pare fotek zrobić.Piękne miejsce i widoki wspaniałe.W zamku Ogrodzieniec byłem w 2012 roku,więc chciałem go zobaczyć ponownie i pokazać wnukowi.Ostatnio byłem z jego starszym bratem.Przyznam że wiele zmian zauważyłem.Obok zamku powstał Park rozrywki z parkiem linowym,Dom Duchów,straganów też nie brakuje.Zwiedzanie zamku odbywa się ruchem jednokierunkowym, co ułatwia zwiedzanie.Kiedyś na dziedzincu była karczma ,teraz jej już chyba nie ma.Na terenie zamku odbywają się prace remontowe,co bardzo mnie cieszy.Kolejnym naszym celem była Góra Birów.Miejsce osadnictwa wielu różnych kultur.Tutaj również mogliśmy nacieszyć się przepięknymi widokami.Wnuka najbardziej zainteresowały wyczyny wspinaczy na skałach pod górą.Obok kasy prowadzi ścieżka wokół góry.Ostatnio tam nie poszliśmy a warto zobaczyć te ogromne wapienne skały na których wspinają się liczni wspinacze.Wisienką na torcie naszej wycieczki było Sanktuarium Matki Bożej Skałkowej.Piękny kościół wbudowany w skałę.Obok kościółka znajduje się rzeżba ostatniej wieczerzy,która bardzo nam się podobała.Tyle pięknych miejsc jest na Jurze że ciągle jest chęc tutaj wrócić.

2020-07-21

01 sierpień 2020 21:14

Nigdy nie byłam na tym zamku, ale nawet ze zdjęć widać, że ma on jakąś moc przyciągania 🙂 Naprawdę wygląda filmowo na tych białych skałach Jury. Fajnie jest wrócić po latach w niektóre miejsca.

30 lipiec 2020 12:58

[cytuj autor='marian']   Widocznie szanują pracę,ale ważne że coś tam robią.    [/cytuj]

To prawda, wciąż coś poprawiają, a i my znów tam pojedziemy wkrótce, tam jest jakiś magnes 😉

30 lipiec 2020 11:38

[cytuj autor='Joanna'] Uśmiechnęłam się czytając, że na zamku odbywają się prace remontowe. Już myślałam, że tylko my tak trafiamy, bo zwiedzaliśmy Ogrodzieniec 2 razy w odstępie 5 lat i za każdym razem trafiliśmy na remont 🙂 Zamek jak zawsze piękny - z remontem czy bez. [/cytuj]

Widocznie szanują pracę,ale ważne że coś tam robią.

30 lipiec 2020 08:26

30 lipiec 2020 07:29

Tak, a ja ciągle mam Jurę w planach i ciągle "czegoś" brakuje żeby się tam wybrać.

Fajnie popatrzeć chociaż na fotki.

30 lipiec 2020 06:25

Świetna wyprawa, zachęca do odwiedzenia tych miejsc. Musimy kiedyś odwiedzić te strony.

29 lipiec 2020 18:29

Widzę że intensywnie zwiedzacie ten region

29 lipiec 2020 10:48

Wspaniale, nasza Jura i cudny zamek 🙂 A do tego widzę, że więcej pozwiedzaliście a nie tylko majestatyczne ruiny zamku 🙂 Dość dawno na Górze Birów nie byliśmy, przydało by się pojechać 🙂