Krynica-Zdrój ; Wieża widokowa w koronach drzew ;Bardejów

, Piotr Galas

Wybraliśmy się na nowo otwartą wieżę widokową ze ścieżką przyrodniczo - edukacyjną w koronach drzew w Krynicy Słotwinach . Wieża o wysokości 49,5 metra znajduje się na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena 896 mnpm. wśród lasów pasma Jaworzyny Krynickiej .Niestety po wyjściu na górę pod wieżę nadciągła gęsta mgła tak że dalekich widoków w tym dniu nie mieliśmy .Po wejściu na wieżę i obejrzeniu jej konstrukcji na dół zjechaliśmy wyciągem .

Po zwiedzeniu wieży pojechaliśmy jeszcze na Słowację do uroczego Bardejova . Miasteczko jest wpisane na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO . Zwiedziliśmy rynek z kompleksem zabytkowych kamieniczek mieszczańskich , Ratuszem z lat 1505- 1511 uznawany za najstarszy renesansowy zabytek Słowacji , Kościół św. Idziego najcenniejszy zabytek miasta wzniesiony wXIV w. później wielokrotnie restaurowany . Obejrzeliśmy także  mury obronne z XIV -XVI w. z basztami i barbakanem uznane za najlepiej zachowany kompleks obronny Słowacji.

2019-08-21

08 październik 2019 19:19

Nawet bez widoków taka wieża to atrakcja. A Bardejów uroczy, ciekawa wycieczka.

03 październik 2019 11:59

Ciekawie wygląda ta wieża. Szkoda tylko, że mgła przesłoniła widoki.

02 październik 2019 12:48

[cytuj autor='marian'] Fajnie,że już wieża jest dostępna.Nasze plany na przyszły rok napewno będą w tym kierunku. [/cytuj]

Nie wątpię 🙂

02 październik 2019 10:57

02 październik 2019 08:39

Och, czekałam, że ktoś ją pokaże w tym roku u nas 🙂 Wiem, że się miała otworzyć i chętnie oglądam 🙂 Kiedyś na pewno się wybierzemy, myslę, że za dużo ich ie powstanie, ale tylu Polaków jeździ do słowackiej i czeskiej wersji, że bardzo się cieszę że mamy tez swoja 🙂

02 październik 2019 08:03

Stosunkowo nowa atrakcja ta wieża...jak odwiedzałam Krynice to jej jeszcze nie było.

A z Bardejowem to mam zabawne wspomnienia...wybraliśmy się tam kiedyś na wycieczkę, przy okazji pobytu w w Dukli, z moją nieletnią jeszcze wówczas siostrą i kuzynem, kilka osób się zainteresowało czy przypadkiem nie jesteśmy "na gigancie", kuzyna oczywiście nie puścili na granicy bo nazwisko inne ... więc go odstawiłysmy z siostrą do babci i ruszyłyśmy dalej same🙂

02 październik 2019 06:36

Szkoda tych widoków z wieży. Sam bym się chętnie wybrał zobaczyć. Na Jaworzynie i w Krynicy byłem, ale na tym ośrodku narciarskim nie. Na drugą stronę granicy nie wychylałem tu nosa, a przyjemnie wygląda na fotkach ten Bardejów.

Sama wieża choć kusi do zwiedzania, to budzi we mnie mieszane odczucia. Żeby nie nastawiali takich tworów wszędzie... Atrakcja, ale jednak zostawmy te krajobrazy w większości naturze