Lublin w pigułce.

, marian

Lublin jest stolicą województwa lubelskiego.Zwiedzanie miasta rozpoczynamy od pięknie usytułowanego na wzgórzu zamku.Imponująca budowa z romańską wieżą obronną i gotycką Kaplicą Trójcy Świętej.Obecnie na terenie zamku znajduje się Muzeum Lubelskie.Z zamku udajemy się na Stare Miasto.Mijamy Plac na Farze z fundamentami nieistniejącego już kościoła św. Michała i przechodzimy przez Brame Grodzką.Podziwiamy przepiękne Stare Miasto z ślicznymi kamienicami i budynkiemTrybunału Koronnego.Jesteśmy bardzo zauroczeni architekturą kamienic.Spacerkiem dochodzimy do Bramy Krakowskiej-dawną brame wjazdową,zbudowaną wraz z murami miejskimi w XIV wieku.Oczywiście nie mogliśmy sobie odmówic wejścia na Wieże Trynitarską,najwyższy punkt widokowy na miasto.Bardzo nam się również podobał największy kościół w Lublinie,Archikatedra Jana Chrzciciela i św.Jana Ewangielisty.W dniu którym zwiedzaliśmy Lublin,rozpoczęła się tradycyjna,coroczna impreza -Jarmak Jagieloński.W czasie jarmarku na licznych straganach rozłożonych po Starym Mieście istnieje możliwość kupienia własnoręcznie robionych produktów spożywczych i rękodzieła,prezentowanych przez różne kraje.Miło będziemy wspominać nasz krótki pobyt w tym mieście.Świadomi jesteśmy że to był tylko Lublin w pigułce ale może kiedyś jeszcze tu wrócimy.

2019-08-16

04 wrzesień 2019 22:05

Byłam, mieszkałam, zakochałam się... więc w sprawie Lublina jestem zupełnie nieobiektywna. Widzę, że trafiła się Wam dobra pogoda.

04 wrzesień 2019 10:04

Ale pięknie pozwiedzaliście, bardzo lubię te rejony i też już tam krązyliśmy 2 razy 🙂

02 wrzesień 2019 08:18

Fajnie, że i przy okazji jarmark się trafił. Lublin pięknieje z roku na rok.

28 sierpień 2019 16:14

Lublin wraz ze swoimi starymi kamieniczkami jest piękny

27 sierpień 2019 19:54

Na mojej również, aczkolwiek ze 20 lat temu tam byłem, bardzo krótko, będąc nieświadomym "turystycznie", więc miasto do zwiedzenia. Wracając w tym roku z Zamościa do domu, przejeżdzaliśmy koło Lublina, ale świadomie nie zjechaliśmy, planując wyjazd na wschód na nasępne lata.

Pięknie wygląda to miasto na Twoich zdjęciach, Marianie.

27 sierpień 2019 07:42

Kolejne piękne miasto na mojej liście do zobaczenia.