Nad naszym morzem_Karwia 2019

Karwia 2019, Maciej A

Tyle było myślenia o zmianie rejonu morza, że w końcu wylądowaliśmy po raz trzeci z rzędu w Karwi :-).

Cztery i pół roku córki, to już prawie komfortowy wiek do podróży, na to Lenka zresztą zawsze była gotowa.

widok z klifu w Jastrzębiej Górze, Maciej A

To zobaczmy znowu to nasze morze.

2019.06.21 Przyjazd i plaża w Karwii

Fontanna w Jastrzębiej Górze, Maciej A

No i jest. Woda, piasek i nakręcona jak pozytywka Córka. Widzisz ten uśmiech i już wiadomo że będzie super, pierwszy moment definiuje cały pobyt. Plaża szeroka, krajobraz przyjemny dla oka i kołyszący szum morza. Ten niepowtarzalny zapach morskiego powietrza. Słońce po długiej podróży od razu rozleniwia. Nie poleży się, Lenka nie pozwoli. Znów jeszcze przed główną falą urlopowiczów, nieco luźniej na plaży, więc łokci nie trzeba specjalnie używać. Zmęczeni już kończymy wieczorny spacer. Oczywiście spacer przez miejscowość obok wszechobecnych straganów i kioseczków z łakociami wymaga sprawnego lawirowania. Ale w końcu nie tylko Lenka staje się weteranem takich bojów, negocjacje i kompromis to teraz nasze zawołanie rodowe, coś ala „winter is coming” (równie nieuchronnie :-)).

2019.06.22 Plaża w Karwi, Jastrzębia Góra

Ferma strusi w Kniewie, Maciej A
Ferma strusi w KniewieFerma strusi w Kniewie, Maciej A

Lenka wpada w wodę i piasek jak dzik w kartofle. Okopujemy się w związku z tym na plaży na cztery godzinki. Teraz woda jest już traktowana mniej ostrożnie i zabawa jest bardziej nieskrępowana.

Później obiad i jedziemy na dmuchańce do Jastrzębiej Góry. Spacerem po tej miejscowości kończymy dzień.

Zachód słońca nad morzem, Maciej A

2019.06.23 Plaża w Ostrowie, Farma strusi w Kniewie , zachód słońca

Dla odmiany rano jedziemy na plażę w Ostrowie, tak posmażyć się trochę. Wyraźnie spokojniej niż w Karwi. Tak nam przypasowało, że przez kolejne dni tam właśnie plażowaliśmy.

A po obiadku zaliczyliśmy Strusią Farmę w Kniewie. Lence się podobało (Żonce brakowało tam atrakcji na dłuższy pobyt, ale decydujący głos ma dla mnie Hopsiak), na dwie godziny śmiało można się tam wybrać. kontakt dzieci ze zwierzętami (poza strusiami jeszcze osiołek, kozy, kaczki, króliki i kury) bezcenny. Takie mini zoo, w którym niektóre zwierzaki można nakarmić z ręki i pogłaskać. I oczywiście obowiązkowy już praktycznie wszędzie plac zabaw dla dzieci.

A jak dziewczyny po powrocie do Karwi zasypiały wybrałem się z aparatem na zachód słońca, tak - wrażenia estetyczne gwarantowane.

Zachód słońca nad morzem, Maciej A
Sea Park w Sarbsku, Maciej A
Arena jednego z pokazów fok, Maciej A

2019.06.24 Fokarium w Sea Park Sarbsk i spacer nad morze

Sea Park w Sarbsku to mój ulubiony park tematyczny. Pokazy fok (trzy różne występy) bardzo wdzięczne. Co na takie traktowanie same foki trudno powiedzieć, ale Lenka była zachwycona. Jeszcze interaktywny wielorybek Błękitek, pawie w ptaszarni i ładnie zagospodarowany teren z dodatkowymi atrakcjami dla dzieci. Wszystko to tworzy bardzo zgrabną całość. Wyprawa na cały dzień, jest fajnie, więc nie ma się co spieszyć.

Jedna z bohaterek, Maciej A

Wieczorny spacer po Karwi i nad morze oczywiście obowiązkowy.

2019.06.25 Plaża w Ostrowie, Lisi Jar i Przylądek Rozewie

Sea Park, Maciej A

Dłużej niż cztery godziny moczenia się w morzu w pełnym słońcu nie jest wskazane. Więc używamy ciężkich dział żeby wyciągnąć Lenkę z plaży. A po południu coś dla Tatusia (no nie tylko&hellip😉. Lisi Jar i Przylądek Rozewie. Najpierw zejście stromawym jarem na brzeg morza, a następnie gdzieś dwukilometrowy spacer kamienistą plażą na której moja mała miłośniczka kamieni wszelakich wpadła prawie w trans (wiedziałem że tak będzie). Co jeden kamyk to ładniejszy oczywiście i w ogóle…. Na górę wróciliśmy podchodząc pod klif i znaleźliśmy się obok latarni Rozewie. Tyle

2019.06.26 Plaża w Ostrowie i wieczorem w Karwi

Najmniejsze fale i najgorętszy dzień. Morze spokojne, jak w jeziorze, prawie bez wiatru. Lenka znów chętnie moczyła się w wodzie, ulubione zabawy to: „samoloty” i „motorówki” na i nad falami z pomocą taty, ganianie rybek przy brzegu (oczywiście żadna nie dała się złapać w wiaderko, może dostały email od naszego chomika, że jak się już Lenka do nich dorwie to będą miały ciężko:-)), chlapanie wodą, łapanie (dmuchanej piłki, makaronu do pływania i deski), szukanie skarbów podwodnych (typu kamyki, muszelki i nawet niesione falą wodorosty) plus budownictwo nabrzeżno-piachowe.

Po tym gorącym zestawie atrakcji wieczorny spacer stygnącym brzegiem morza był kojący.

wieczorny spacer w Karwii, Maciej A

2019.06.27 Park Dinozaurów w Sławotówku

Kolejny park tematyczny zaliczony przez nas na tym wyjeździe, to Park Ewolucji w Sławotówku. To miejsce jeszcze w fazie rozwojowej, ale z potencjałem i nie żałujemy tej wizyty.

Lisi Jar w Jastrzębiej Górze, Maciej A

Do głównych atrakcji należy kino „ileś D” pod postacią batyskafu (klimatyczne z zewnątrz i wewnątrz). Bardzo fajna animacja, może nie za długa, ale zrobiła wrażenie na dziecku i jeszcze ruszająca się podłoga wywołująca wrażenie płynięcia. Pod koniec oczywiście niespodzianka, nie będę spoilerował, łatwo się domyślić jaka. Lenka troszkę się przestraszyła, ale obyło się bez płaczu, no dzielna dziewczyna. Poza tym ścieżki tematyczne: wśród makiet dinozaurów, prehistorycznych dziejów człowieka i na koniec zalążek znanych budowli antycznych (makieta Stonehenge już stoi).

Było całkiem miło.

Lisi Jar, Maciej A
Plaża na Rozewiu, Maciej A

2019.06.28 Poranny spacer, Aquapark Reda, zachód słońca w Karwi

Wczesnym rankiem wygoniło mnie z aparatem na cichą i pustą o tej porze plażę.

Później pojechaliśmy do aquaparku w Redzie. Przyjemnie było patrzeć jak Lenka po raz pierwszy korzysta i cieszy się z takich atrakcji. Szybko okazało się, że bez strachu i po prostu bawiąc się mogliśmy też zacząć naukę pływania. Jako pomoce wziąłem kamizelkę (pierwszy test, moim zdaniem bardzo pożyteczna jest do nauki i oswajania z wodą) i tradycyjna deska. Widziałem tylko atrakcje dla Lenki, ale cały obiekt wygląda na nowoczesny i bogaty. Akwarium z rekinami, przez które w tunelu przechodzi zjeżdżalnia, ciekawostka. No fajnie fajnie było.

Na zakończenie dnia kolejny zachód słońca na plaży w Karwii, w słuchawkach „The Dark Side of the Moon” i co jakiś czas pstryk pstryk aparatem. Sielanka.

Plaża na Rozewiu, Maciej A

2019.06.29 Plaża w Ostrowie i spacer po Karwi

Wiatr powariował, na plaży trzeba było wszystko dobrze umocować i przycisnąć, żeby nie poleciało w dal. Z nieostrożności dmuchana piłka poniesiona wiatrem przeleciała z kilkaset metrów zanim zatrzymała się na płocie. A co robił płot na plaży? Ano pogłębiają port w Gdyni, a to co wybierają używają do poszerzania niektórych plaż, m.in. na wschód od Karwi. Zainstalowaliśmy się przy wejściu na plażę nr 37. Woda i piach jak zwykle, dziecko w swoim żywiole. Ale niedaleko jest też opalowane ujście do morza rzeczki Czarna Woda. I była czarna woda w morzu, a przy brzegu w niej spory tłumek ludzi. Ki czort? Taka brudna? Przespacerowałem się bo coś mi zaczęło świtać i... Czułem się jak na rybach łapiąc wyrzucane przez fale na brzeg bursztyny. Tak musieli się też czuć traperzy wydobywający inne żółte bryłki w czasach gorączki złota. Zbieraliśmy razem z Lenką, pomagaliśmy sobie wiadereczkiem i sitkiem do zabawy w piachu. W godzinę zebraliśmy ze sto małych bryłek złota bałtyku, które teraz spoczywać będą w skrzyni skarbów. Nigdy wcześniej nie znalazłem bursztynu, a tu na brzegu wśród pływających w wodzie drewienek (stąd woda wydawała się czarna, a pas tego miał długość gdzieś z 30 m i przemieszczał się popychany wiatrem i falą), w tłumie może 50 innych ludzi i Lenką cieszącą się niesamowicie z każdego najmniejszego skarbu wyłowionego z morza... było przygodowo! Niektórzy z wyławiających bursztyny mieli bardzo profesjonalny sprzęt do połowu. Myślę iż nasze szczęście można powiązać z pracami na plażach, bo sztormu to teraz nie było.

Podejście pod klif, Maciej A
Latarnia na Rozewiu, Maciej A

Wieczorem ostatni spacer po Karwi i wizyta nad morzem, no cóż, wszystko co dobre szybko się kończy.

Park Ewolucji w Sławotówku, Maciej A

Są tacy co ponarzekają na to nasze morze: zimne, pogoda niepewna, drogo, tłum, tandeta i prawdziwych atrakcji brakuje. Podejścia i wymagania mogą być różne. Sam miałem możliwość dzięki rodzicom (i rodzinie) jeździć w fajne rejony Polski i trochę za granicą, przejść od podnamiotowych wyjazdów pociągami i autobusami na wczasy PRL-owskie, kolonie i obozy po komfortowe wyjazdy samochodem z noclegami w apartamentach. Słowem kiepskim jestem wyznacznikiem. Ale to w dalszym ciągu jest znakomity rejon dla naszego dziecka, co Lenka wyraźnie pokazała. Pogoda dopisała, morze było ciepłe, a i tłum niezbyt dokuczliwy. Przy okazji nam też się podobało. Więc do zobaczenia morzu, bo na pewno będziemy znów myśleć o ponownym spotkaniu.

Park Ewolucji cd., Maciej A
Skarby, Maciej A
2019-06-21

26 wrzesień 2019 07:35

w tym rejonie jeszcze mnie nie widzieli, kiedyś będzie trzeba pomyśleć, bo całkiem przyzwoicie to wygląda 😉

Edytowano: 2019-09-26 07:36:16

26 lipiec 2019 17:40

Dzięki bardzo. Wypoczynek może specyficzny, ale bawiłem się też nieźle.

Momentami wyłaziło ze mnie to paroletnie małe dziecko (które wydawać by się mogło, już dawno poszło w zapomnienie) i cieszyłem się z małych rzeczy razem z Lenką. Zresztą, krajobraziki i zachody słońca całkiem niczego sobie.

21 lipiec 2019 20:33

Bardzo lubię czytać Twoje relacje, a że mam dziecko w wieku Lenki to wydaje mi się, że dobrze rozumiem wiele wątków. Wypoczywanie w wieku 4,5 roku ma swój specyficzny charakter. Oczywiście zachody słońca niesamowite.

16 lipiec 2019 15:49

[cytuj autor='marian'] Świetnie urozmaiczony pobyt nad morzem.Lenka napewno była w siódmym niebie a i rodzice napewno dobrze sie bawili.W tym roku nie byłem nad polskim morzem ale bardzo mnie tam ciągnie. [/cytuj]

A to życzę Ci żebyś miał jakąś dobrą okazję. Dla każdego znajdzie się i nad morzem coś miłego.

13 lipiec 2019 12:57

12 lipiec 2019 03:19

[cytuj autor='allie'] Jak miło zobaczyć dobrze znane kąty okiem innego turysty 🙂 Bardzo fajna wyprawa i piękne zachody słońca na zdjęciach 🙂 [/cytuj]

W sumie za te krajobrazy mogę podziękować dziecku.To dzięki Lence znów wróciłem nad morze :-)

12 lipiec 2019 03:17

[cytuj autor='tomtur'] Bardzo ciekawy wyjazd. Mnie dawno temu ,jako dzieciaka, Rodzice też nad Bałtyk latem zabierali (Mielno, Dziwnów, Ustronie Morskie) więc mam pewien przesyt. Za to żona morze lubi ale zniechęcają nas "przesolone" letnie ceny w naszych kurortach nadmorskich. W połowie czerwca dotarliśmy więc na pogranicze Pojezierza Brodnickiego zaliczając m.in. ciekawy skansen w Sierpcu. Pozdrawiam [/cytuj]

Wyjazd do naszych popularnych kurortów wymaga pewnych kompromisów. Sam z przyjemnością wspominam małe mazurskie jezioro zapomniane przez cywilizację. Ale dla małej to jeszcze raczej nie te klimaty.

11 lipiec 2019 21:34

09 lipiec 2019 17:18

07 lipiec 2019 07:07

[cytuj autor='Marcin_Henioo'] Super, świetna relacja. Czytając, cofnąłem się w czasie, kiedy to i my jeżdziliśmy bodaj 5 lat z rzędu do Karwii. Co prawda nasza córa miała trochę więcej lat, ale wrażenia mam i wspomnienia podobne. Karwia to idealna miejscowość dla takich rodzin.  Dużo pozwiedzaliście, w niektórych miejscach nie byliśmy. Fajne przeżycia dla dziecka z pewnością. Fotki super, zwłaszcza te z zachodem słońca, uwielbiam takie. I oglądać, i robić. Jest w tym coś magicznego, kiedy słońce znika za horyzontem nad morzem... Co do chomika, to sprawdź, kogo ma wśród znajomych na FB ;-) No i ci Flojdzi. Wielkim fanem nie jestem, ale kilka płyt znam, mam, i lubię. Dark side również. Nigdy nie słuchałem Ciemnej strony nad morzem, przy zachodzie słońca. Jakie wrażenia? Pewnie ciary przy wokalizach Clare Torry? [/cytuj]

Same zachody słońca są i dla mnie magiczne, czy to w górach, czy nad morzem. Muzyka, zatrzymanie w czasie, głęboki oddech. Ulotne chwile podkreślone ponadczasowymi dźwiękami. No Marcin, to porusza struny, które na codzień siedzą we mnie gdzieś ukryte głęboko. Struny, które czasem wydaje mi się, iż są już całkiem w zaniku.

Chomik po naszym powrocie wywiesił transparent, że chce wracać do Babci (tam był w sanatorium) :-).

07 lipiec 2019 06:51

[cytuj autor='Roman Świątkowski'] Super. [/cytuj]

Dzięki.

Dla każdego było coś miłego, nawet dla zapalonego miłośnika gór :-)

07 lipiec 2019 06:22

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Piękne zdjęcia! A gdzie Lenka ? 🙂 Super wyjazd, dużo parków pozwiedzaliście, fajnie dziecku umililiście czas a i dla Was jednk to wypoczynek, choć z dzieckiem trudniej 😉 Ja tam też lubię polskie morze, choć rzadko bywamy, bo daleko mamy, a w góry znacznie bliżej i też lubimy 🙂  [/cytuj]

No właśnie, ciężko wybrać. Ale będą, mam nadzieję, też i góry.

A Lenka pozdrawia pięknie :-)

Edytowano: 2020-04-14 06:06:31

06 lipiec 2019 20:12

Co do chomika, to sprawdź, kogo ma wśród znajomych na FB ;-)