Jura - Góra Zborów i Dzibice

Skały Podlesickie

Kolejny dzień na Jurze, kolejny piękny dzień 🙂
Taka słoneczna niedziela, że szkoda nie wyjechać. Zawsze to samo pytanie, gdzie? No u nas raz na parę wyjazdów odpowiedź zawsza ta sama - Jura Krakowsko-Częstochowska 🙂 Na Górze Zborów byliśmy rok temu, ale bez dzieci, za to z Negrą i Amelią jeszcze w brzuszku. Wtedy zwiedzaliśmy Skały Rzędkowickie, a na Górze Zborów zastał nas deszcz i nie skończyliśmy upragnionego szlaku. Nic straconego, postanowiliśmy to powtórzyć teraz, a przy okazji odwiedzić znajomych w pobliskich Kostkowicach 🙂

Parkujemy pod Centrum Dziedzictwa Przyrody w Podlesicach i ruszamy pieszo na czerwony szlak na Górę Zborów. Po drodze na szczyt mijamy pielgrzymkę, która sobie na stoku urządziła plenerową mszę. Przemykamy, żeby nie przeszkadzać i wychodzimy na skałki. Cudne białe skałki na tle niebieskiego nieba. "Lubię, lubię wracać tam" (akurat słucham tej piosenki Zbigniewa Wodeckiego, ale się dobrze wkomponowała 🙂). Takie widoki to ja mogę oglądać codziennie, buszujemy trochę wśród skałek, focimy, choć upał nieziemski i utrudnia bieganie tu i tam. Dzieci trochę marudzą, ale takie ich prawo, woda konczy się niemal na pierwszym przystanku, ale teraz schodzimy w lasek, a droga niedaleko, więc damy radę 😉 Idziemy dalej czerownym szlakiem, potem na skrzyżowaniu szlaków schodzimy ze szlaków, żeby dojśc do wzgórza Ptak, gdzie robimy pętelkę i myślimy, że doszliśmy do Kołoczka, ale okazuje się, że to tylko wokół Ptaka pochodziliśmy. Teraz szukamy szlaku czarnego i nim dochodzimy do Jaskini Głebokiej, Lapidarium i parkingu pod Dziedzictwem. Dzieci zdziwione, że tak szybko doszliśmy, myslaly że będzie dużo dłużej i stąd marudziły 🙂 Wszyscy zadowoleni 🙂 W budynku kupujemy wodę i lody. No i magnesik koniecznie, tym razem z ostańcem, już nam się na lodówce nie mieszczą powoli!

Góra Zborów

Potem odwiedzamy znajomych w Kostkowicach, ale mają miejscowkę, marzenie, a potem jeszcze zerkamy na Jezioro Dzibice, piękne dwa zbiorniki, w niedzielę bardzo ludne 🙂

Skały Podlesickie
Jezioro Dzibice
2019-06-30

22 lipiec 2019 11:14

[cytuj autor='Joanna'] No pięknie. Mnie już skusiła Jura i to bardzo skutecznie. Tak mało brakowało, a byśmy się spotkali. Byliśmy w Podlesicach dosłownie następnego dnia po Was. Jak uda mi się ogarnąć ponad 1,5 tys. zdjęć z wyjazdu to podzielę się wrażeniami. [/cytuj]

Hehe super 🙂 Szkoda że się nie widziałysmy, to czekam, ja też przed obróbką zdjęć stoję, tyle, że z lubuskiego 🙂

16 lipiec 2019 18:32

08 lipiec 2019 09:46

[cytuj autor='Roman Świątkowski'] Nie powiem że nie znam czy nie bywałem. Ciekawe i bardzo krajobrazowe miejsce. W tym roku tylko przelotnie i to dwu krotnie na trasie Kroczyce-Mrzygłód oraz Kroczyce - Mirów. W Kroczycach w tym roku trzeci raz więc G.Zborów z oddali podziwiałem wędrówka Kroczyce-Zawiercie. Skały Kroczyckie (Zborów,Jastrzębnik, Łysak, Popielawa czy Słupsko) to miejsce na spędzenie fajnie czasu. Można połazikować, podziwiać panoramę Jury zwiedzić jaskinię itp - polecam. Fajnie że udao Wam się w tym roku tam zajrzeć [/cytuj]

No warto tu zajrzeć choć raz, ja postanawiam jednak wracać częściej 😉 Urokliwie i niedaleka trasa do ładnych widoczków

07 lipiec 2019 11:31

Fajnie że udao Wam się w tym roku tam zajrzeć

02 lipiec 2019 15:33

[cytuj autor='Maciej A'] Coś dla mnie i dla mojej Małej Przewodniczki Góralki, jak ją czasem nazywamy. Jura wciąż powraca tu na forum i wciąż mnie kusi [/cytuj]

Mnie też kusi hehe

02 lipiec 2019 14:24

Coś dla mnie i dla mojej Małej Przewodniczki Góralki, jak ją czasem nazywamy.

Jura wciąż powraca tu na forum i wciąż mnie kusi