Jarków-urlop 2018

Jak to mówią co dobre szybko się kończy,niestety i nasz pobyt na urlopie na ziemi kłodzkiej nieubładanie dobiegł końca.Pozostał nam ostatni dzień na zwiedzanie,więc postanowiliśmy go dobrze sporzytkować.Mieliśmy do wyboru dwie miejscowości czeski Nachod i polski Jarków,postanowiliśmy pójść na tzw.żywioł i pojechać w tą miejscowość do której wcześniej przyjedzie transport.

Po dotarciu na przystanek okazało się iż autobus do czeskiego Nachoda dopiero co pojechał,więc los zdecydował za nas.Niestety jak się okazało autobus do samego jarkowa niedojeżdza więc musimy wysiąść w jeleśniowie i pieszo udać się do ogrodu,tak też zrobiliśmy,pokonując prawie 3km odcinek drogi przez wieś idzie się nam przyjemnie,słoneczko świeci a ruch uliczny jest znikomy.Po pokonaniu tego odcinka docieramy pod ogród japoński,ku mojemu zaskoczeniu jest dosyć sporo ludzi.

Zakupiwszy bilety zaczynamy zwiedzać ten ogród,podążamy wyznaczonymi ścieżkami i  jesteśmy pełni podziwu dla jego twórców, że udało się w nim stworzyć taki nierealny, wręcz bajkowy klimat. Choć ogród jest niewielki, to wędrując jego krętymi ścieżkami mieliśmy wrażenie, że ciągle jeszcze coś  zostało do zobaczenia, że jeszcze nie wszystko obejrzeliśmy,że za następnym zakretem wyłoni się kolejna kompozycja. I w ten sposób, w niedużym, przydomowym ogrodzie spędziłam prawie 1,5  godziny. To naprawdę wielka sztuka tak urządzić ogród!.Zwiedzając ogród zatapiamy się w bujnej roślinności, spacerujemy po kamiennych ścieżkach, oglądamy oczka wodne, wodospad oraz różne dekoracje. Całość jest po prostu prześliczna. Można wtopić się w przyrodę i chłonąć ją całym sobą.  Dzieciaki zaś będą zachwycone obserwując miniaturowe rośliny czy rybki pływające w strumykach.Po miło spędzonym czasie w ogrodzie,ruszyliśmy do drugiej atrakcji oddalonej zaledwie 200metrów od ogrodu.

A mianowicie do gospodarstwa agroturystycznego anielska obora która słynie z przetwórstwa ekologicznej aroni,oraz z wyrabiania aniołów(Anielska Obora” to kolekcja zbierana przez niemal 25 lat. Obecnie można ją podziwiać w zaadoptowanych do tego celu pomieszczeniach gospodarczych (stąd nazwa). Zbiór obejmuje ponad 1500 wyobrażeń aniołów, wykonanych przez artystów z całego świata. Zobaczą tu Państwo zarówno 4 metrową rzeźbę, jak i maleńkie ręcznie robione kolczyki, dzieła sztuki oraz rękodzieło, prace docenionych artystów i dzieci. Można również posłuchać anielskiej muzyki i przez chwilę poczuć się jak w niebie.)Po odbyciu prezentacji oraz degustacji wyrobów z aronii,którą prowadził właściciel,i w ciekawy sposób prezentował walory aronii.Na miejscu można zakupić dzemy,soki,herbatę,sadzonki aronii,oraz słodycze z przetworzonej aronii,i coś mocniejszego.Zaopatrzywszy się w produkty z aronii ruszyliśmy w drogę powrotną do kudowej.