polanica zdrój-urlop 2018

Dzisiaj korzystając ze słonecznej pogody postanowiliśmy zwiedzić kolejną miejscowość uzdrowiskową na ziemi kłodzkiej,wybór padł na polanicę zdrój.Do miejscowości dojeżdzamy autobusem,przejazd zajął nam około 40 minut,czas zacząć zwiedzanie.

Zwiedzanie polanicy zdrój rozpoczynamy od partyjki szachów z Akibą Rubinsteinem(Pomnik znajduje się w Parku Zdrojowym, obok starej pijalni i Hali Spacerowej i ma formę odlanej z metalu rzeźby siedzącej postaci pochylonej nad partią szachów.Akiba Rubinstein był największym polskim szachistą, który zmarł w 1961 roku).Następnie ruszamy w głąb parku aby uczestniczyć w śniadaniu na trawie(Figury z brązu przedstawiające parę spożywającą śniadanie na trawie),robimy pamiątkowe zdjęcia i ruszamy dalej,aby po przejściu kolejnego odcinka parku natknąć się na kobietę spacerującą z pieskiem(Naturalnej wielkości posąg kobiety w pięknej sukni, w kapeluszu, trzymającej w prawej ręce parasol skojarzy się nam zapewne z wieloma filmami kostiumowymi których akcja dzieje się przed XX wiekiem. Przy prawym boku dumnie spaceruje jej czworonożny przyjaciel.)Rzezba prezentuje się realistycznie co spowodowało iż siostrzenica przytulała pieska jak by był prawdziwy.Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć ruszyliśmy na dalsze poszukiwania i odkryliśmy kolejną rzezbę tym razem była to rzezba doktora.Po zwiedzeniu tego parku o wdzięcznej nazwie Park Józefa ruszyliśmy do centralnego parku w którym znajdowały się kolejne atrakcje.

Pierwszą atrakcją parku centralnego którą zobaczyliśmy na naszej trasie była fontanna kula,która sprawiła wiele frajdy siostrzenicy,niemogliśmy jej odciągnąć od niej.Gdy nam się to już udało ruszyliśmy główną alejką parku centralnego.I tak po pokonaniu wzniesienia dotarliśmy do altany z ujęciem wody mineralnej,oczywiście musieliśmy jej skosztować(o wiele smaczniejsza niż ta w dusznikach zdrój).Po zaopatrzeniu się w drogocenny płyn ruszamy dalej,idąc alejką parkową docieramy do kładki ze spadającą wodą,po kilku zdjęciach udajemy się w kierunku parku różaneczników(ta część parku jest najbardziej naturalną, leśną częścią Parku Zdrojowego, do której prowadzi alejka od altany. Na jego terenie znajduje się pomnik przyrody - skupina różaneczników - o powierzchni 0,4 ha.)Po przejściu tego parku wracamy na główną aleję parku zdrojowego i kierujemy się na wielką pieniawę(jest to główny budynek sanatoryjny w polanicy zdrój).Po dotarciu do niego udajemy się w otoczenie fontanny aby zrobić kolejne pamiątkowe zdjęcia,po sesji zdjęciowej z tutejszą fontanną ruszamy dalej i natrafiamy na muszlę koncertową,po zapoznaniu się z jej historia postanawiamy udać się na przystanek ciuchci.Mamy szczęście ciuchcia oczekuje na pasażerów,zajmujemy miejsca,by po niespełna 20-tu minutach oczekiwania wyruszyć na przejażdzkę pomiędzy starymi i nowymi dzielnicami polanicy zdrój(w czasie tej przejażdzki z głośników możemy poznać historię polanicy zdrój),przejazd zajął około 40-ści minut,po tym czasie wracamy na miejsce startu,zkąd wyruszamy szlakiem niedzwiadka do jego pomnika.Czeka nas kilkunastominutowy marsz pod niewielkie wzniesienie,gdy je pokonaliśmy w parku czekała na nas nagroda,pomnik niedzwiadka(pomnik ten został postawiony w tym miejscu w 1910 r. a miał uwidocznić zasięg lądolodu,).po zrobieniu pamiątkowych zdjęć ruszyliśmy ścieżką przyrodniczo-dydaktyczną w kierunku parku szachowego,gdzie czekały na nas dwie fontanny.(Park Szachowy jest kolejnym parkiem w obrębie parku zdrojowego. Jego nazwa pochodzi od wielkiej ziemnej szachownicy.Na uwagę zasługują wiekowe drzewa, będące pomnikami przyrody a także fontanna z granitowymi kulami - planetami.)Po zwiedzeniu tego parku ruszyliśmy na punkt widokowy zkąd rozpościerał się wspaniały widok na prawie całą polanicę zdrój,oraz na tor saneczkowy,który był kolejnym obowiązkowym punktem tej wycieczki w siostrzanym harmonogramie.Po zaspokojeniu jej chęci kilkoma zjazdami niepozostało nam nic innego jak udać się w drogę powrotną na dworzec i wracać do kudowy zdrój.