Długopole-Zdrój i Jaskinia Niedźwiedzia

Długopole-Zdrój, Dwór Elizy, Danusia

W końcu dotarliśmy do Długopola-Zdroju, celu naszej wyprawy w region Kotliny Kłodzkiej. Aż głupio mi pisać o tym, dopiero po roku, że ten wyjazd zawdzięczamy mojej wygranej w konkursie Polskich Szlaków na opis atrakcji turystycznych ( W tym miejscu ponownie gorąco dziękuję naszym sponsorom! Obiekt super, wart rekomendacji!). Nagrodą był pobyt w pensjonacie Dwór Elizy w Długopolu-Zdroju, miejscu bardzo odległym od Słupska, stąd też cała nasza wakacyjna wyprawa 2017 została przemyślana pod tym kątem. Byłam bardzo szczęśliwa, że jest to doskonała okazja by choć na chwilę wrócić, w ten mało znany mi region . Ciągnęła nas zwłaszcza Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie, do której już kiedyś, wiele lat temu, robiliśmy jedno nieudane podejście. Tym razem odpowiednio wcześniej zarezerwowaliśmy wejście i wreszcie udało się nam zobaczyć to niezwykłe miejsce. Nie będę się rozpisywała na temat jaskini, bo wielokrotnie była o niej mowa na tym forum. Powiem tylko, że warto było czekać ,bo choć nie jest to ogromna jaskinia, to jej wnętrze, opowieści przewodnika, ciekawe ekspozycje świetlne robią wrażenie na zwiedzających. Z kolei samo Długopole może z nóg nie powala, ale ma swój urok. Niewielki park zdrojowy przeszliśmy wszerz i wzdłuż. Byliśmy tam zaledwie dwa dni, ale ten krótki czas wykorzystaliśmy maksymalnie ,jak tylko się dało, traktując je głównie, jako bazę wypadową w okolice. Oprócz Jaskini Niedźwiedziej pojechaliśmy także do Międzygórza. Chcieliśmy zobaczyć wodospad Wilczki. No i tu napotkaliśmy problemy, ponieważ akurat w tym czasie dojście do wodospadu było w remoncie, ścieżka główna zamknięta, a z jedynego dostępnego punktu widokowego niewiele było widać, z powodu wysoko rosnących chwastów i krzewów. Kolejne moje rozczarowanie tego lata. Jechać przez całą Polskę, by zza chaszczy ledwie zobaczyć fragmencik wodospadu to wyjątkowy niefart.  Dobrze, że inne widoki rekompensowały trochę to przykre uczucie.

Długopole-Zdrój,park zdrojowy, Danusia
Międzygórze,wodospad Wilczki, Danusia
2017-07-21

31 sierpień 2018 14:36

Dobrze wykorzystana wygrana. Jeszcze raz gratuluję.

27 sierpień 2018 13:03

Jeszcze raz gratuluje wygranej.

Chciałbym tak jak Ty zwiedzić koniecznie ta jaskinie, niestety ostatni pobyt w KOTLINIE i próba zwiedzenia jaskini nie udało się może następnym razem.

19 sierpień 2018 23:29

Gratulacje! Wygranej, wycieczki i pięknych miejsc.

Do Jaskini Niedźwiedziej zrobiłem kiedyś jedno nieudane podejście.

Marzy mi się kiedyś jeszcze znaleźć na Śnieżniku, zobaczyć tą jaskinię i połazić po okolicy

Pozdrawiam serdecznie

Edytowano: 2018-08-19 23:52:00

17 sierpień 2018 14:17

[cytuj autor='marian']Długopole-Zdrój i Międzygórze zwiedziłem w tym roku przy okazji odwiedzin szwagierki,która właśnie przebywała w Długopolu w sanatorium.Faktycznie poza pięknym parkiem miejscowość mało atrakcyjna.Szkoda że miałaś pecha trafić na remonty przy wodospadzie w Międzgórzu.My natomiast byliśmy mile zaskoczeni zmianami jakie tam powstały[schody odnowione,nowe barierki itd.].Do jaskini jeszcze nie dotarłem,chyba przez te rezerwacje, ponieważ Dolny Śląsk często zwiedzamy spontanicznie.Piękne fotki zrobiłaś w jaskini.Pozdrawiam.[/cytuj]

Marianie,długo przyszło mi czekać na tą jaskinię,ale warto było,naprawdę:-) Cieszę się,że choć jest dla nas tak odległa udało się ją zwiedzieć.

17 sierpień 2018 14:15

Kochana Aniu wstyd mi,że dopiero teraz. O rok za późno Nie wiem,kiedy zleciał mi ten czas.Dzięki Wam mogliśmy wreszcie odwiedzić, te dalekie strony. zamierzamy kiedyś tam jeszcze powrócić.Jeszcze raz dziękuję!

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Super Danusiu, że udało Ci się wspomnieniami sięgnąć do tej wyprawy 🙂 Podobne drogi mieliśmy wtedy, choć Jaskinię Niedźwiedzią zwiedzaliśmy przy innej okazji. Piękne zakątki to są![/cytuj]

17 sierpień 2018 08:35

17 sierpień 2018 07:26

Ja naście lat temu byłem w Międzygórzu i bardzo mi się podobało. Jaskiń unikam bo  pod ziemię jeszcze mi się nie śpieszy. Twa relacja ciekawa i zachęcająca.

16 sierpień 2018 23:20

Daleko ,ale może kiedyś 🙂

16 sierpień 2018 21:54

16 sierpień 2018 17:12

Ach przypomniał mi się zeszłoroczny urlop dzięki Twojej relacji🙂