Magurka Wilkowicka

, EmiZtg

Magurka jest dobra na wszystko. Szlak z Przegibka jest najłatwiejszy i najkrótszy, a ja akurat byłam świeżo po chorobie ( i jak się okazało potem także przed), więc po miesiącu męczenia się astmą i przeziębieniem postanowiłam się trochę dotlenić. Magurkę najczęściej zdobywam zimą - może dlatego, że tak szybko się na nią wchodzi i nie trzeba wcześnie wstawać ani wracać z niej po ciemku.

Dojeżdżając do Przegibka widzieliśmy auta poustawiane wzdłuż drogi jeszcze na długo przed parkingiem. Bałam się tego tłumu na szlaku, dlatego wybraliśmy alternatywną pozaszlakową ścieżkę przez szczyt Sokołówka. Las Sokołowski jest naprawdę magiczny - pusty i cichy, a kiedy słońce przebija się przez gałęzie drzew to robi się po prostu cudnie 🙂. No i oczywiście mało kto tamtędy chodzi. Podejście na początku jest lekko strome, ale to tylko króciutki kawałek. Potem droga się wypłaszcza i już wędrujemy przez uśpiony zimowy las. Mija chwila i jesteśmy przy rozstaju szlaków. Można stąd zejść do Międzybrodzia i na Straconkę. Teraz idziemy trójkolorowym szlakiem - czerwonym, niebieskim i żółtym. Tuż pod szczytem dochodzą do nich zielony i czarny, tak więc mamy komplet 🙂.

Droga na Sokołówkę, EmiZtg

W schronisku o dziwo tłumów nie było, choć chwilkę polowaliśmy na miejsce. O tym budynku pisać nie chcę, jest brzydki zarówno w srodku, jak i na zewnątrz, jedyną ozdobą jest weranda z dużymi oknami, za którymi rozpościera się piękny widok.

Po najedzeniu się i napojeniu ruszyliśmy na pobliski punkt widokowy, a potem do sklepo-baru pod Magurką. Odkryliśmy, że jest tam jeszcze zamykana wiatka z kominkiem w środku - świetna sprawa, wygląda przytulniej niż moloch na szczycie.

Droga powrotna to już niebieski szlak na Przegibek, na szczęście o tej porze większość ludzi się już ulotniła. Z parkingu podeszliśmy jeszcze na szczycik Przegibek, bez szlaku, wydeptaną w śniegu ścieżką.

Trasa: https://www.planetagor.pl/places/application/TrialPage.php?ID=20682

Ze szlaku na Przegibek - widok na Łysą Górę, EmiZtg
2018-02-18

10 marzec 2018 14:41

[cytuj autor='Roman Świątkowski']Pięknie. Miałem okazję tego roku wędrować na Magurkę ale z Przełeczy Przegibek jeszcze nie wędrowałem. Ostatnio powędrowałem pętelkę szlakiem czarnym przez skałę Czarownic z Wilkowic[/cytuj]

Ja tej Skały Czarownic szukałam kiedyś długo w lesie, a okazało się, że leży tuż przy szlaku 🙂. Wiosną się wybiorę na Magurkę tym czasnym szlakiem wreszcie 🙂.

27 luty 2018 08:41

Przepiękna zima tam 🙂 My byliśmy kiedyś latem na tym szczycie, ale zupełnie inaczej to wszystko wyglądało w letniej scenerii 🙂

26 luty 2018 20:28

Piękna zima .Miło ogląda się takie fotki.

26 luty 2018 16:27

26 luty 2018 13:02

Piękna zima.

24 luty 2018 21:04

magicznie zimowo,

jak dźwięki Antarktyki Vangelisa pięknie brzmią w tym tle -)

feja
24 luty 2018 20:40

Trafiona pogoda.Fajne widoki.

24 luty 2018 19:58

Jak zwykle zachwycające widoki. Czasem naprawdę żałuję, że mieszkam tak daleko od gór 🙂

24 luty 2018 19:18

Zdrówka! Też się ostatnio nachorowałam i ciągnie mnie żeby gdzieś się ruszyć.