Gdańsk, Gdynia i zwierzęta

, Joanna

Planowane wcześniej dwa wyjazdy do Trójmiasta, czyli oddzielnie do Gdańska i Gdyni ograniczyliśmy do jednego dnia, bo już po wycieczce na Westerplatte mieliśmy dość robót drogowych i związanych z tym korków na trasie Elbląg – Gdańsk.

Wyjeżdżamy jak najwcześniej, chociaż na urlopie „wcześnie” to pojęcie względne. W Trójmieście już byliśmy, najważniejsze miejsca znamy, więc pozwalamy, żeby zainteresowania dzieci decydowały o trasie zwiedzania.

ZOO Gdańsk, słoń, Joanna

Zaczynamy oczywiście od ZOO w Gdańsku – Oliwie. Najpierw decydujemy się na przejażdżkę kolejką po całym ogrodzie, który zajmuje duży obszar i obejście całości zajęłoby nam zbyt dużo czasu. Przy okazji na trasie zwiedzania można usłyszeć sporo ciekawostek na temat mijanych po drodze zwierząt.

Potem podchodzimy do wybranych wybiegów, które najbardziej nas ciekawią i są w miarę blisko. Największym zainteresowaniem dzieci cieszą się słonie, żyrafy, kapibary i surykatki. Te ostatnie są jak zawsze zabawne, nawet gdy śpią. Obowiązkowo zaliczamy też wizytę w mini zoo.

ZOO Gdańsk, wielbłądy, Joanna

Po ogrodzie zoologicznym proponuję zwiedzanie parku i katedry w Oliwie, ale zostaję przegłosowana i jedziemy od razu do Gdyni. Celem jest Akwarium Gdyńskie. Nam wszystkim, a szczególnie dzieciom bardzo podoba się oglądanie podwodnego świata. Obserwujemy ryby bajecznie kolorowe żyjące w środowisku raf koralowych na czele z najbardziej znanymi błazenkami i zupełnie brzydkie np. szkaradnice, które trudno wypatrzyć przy skalistym dnie. Długie macki ośmiornicy, groźne płaszczki i węgorze elektryczne budzą respekt.

Po wyjściu z Oceanarium wystarcza jeszcze czasu na spokojny spacer po nabrzeżu. Wśród zacumowanych statków spotykamy również Dar Młodzieży. Wszystkie maszty pięknie prezentują się w wieczornych promieniach słońca. Na nocleg wracamy bardzo późno po najdłuższym dniu z całego wyjazdu.

ZOO Gdańsk, alpaki, Joanna
Błyskawica i Dar Pomorza, Joanna
2017-08-23

01 styczeń 2018 22:16

Super, tak niedawno byłam w Trójmieście. Fajnie powspominać...ZOO w OLiwie zaliczyliśmy w tym roku, natomiast Oceanarium już przed kilku laty, opisywałam je na PSZ i byłam nim zachwycona. Natomiast foty z oliwskiego ZOO nadal czekają na swoją kolej.

27 grudzień 2017 11:00

Bardzo ciekawa wycieczka.Dzieci napewno zadowolone.Oceanarium każdy musi chociaż raz zobaczyć-poprostu bajecznie.Fajne są Twoje wycieczki.

20 grudzień 2017 17:05

My też przechodziliśmy ten etap, nadal lubią Zoo 🙂

20 grudzień 2017 14:30

Dziękuję za komentarze. Dzieciaki lubią zwierzaki. Jak raz były w tych miejscach to chciałyby znów i znów. Muszę się tłumaczyć dlaczego w Białymstoku nie ma słonia.

20 grudzień 2017 12:45

Super, fajne zwierzątka 🙂 Taki Gdansk i Gdynia zupełnie z innej perspektywy 🙂 Ja w tych miejscach jeszcze nigdy nie byłam

19 grudzień 2017 12:34

Nam w tym roku będąc na wczasach nad morzem również udało się zwiedzić zoo i akwarium,wrażenia niezapomniane.

18 grudzień 2017 20:00

Muszę dla przypomnienia znów wybrać się do ZOO (które bardzo lubię) i do Akwarium - w nim nie byłam długie lata, aż wstyd. Fajna taka wycieczka, nastawiona na zwierzaki 🙂