Kraków w pigułce-Jarmark Bożonarodzeniowy

, marian

Jednodniowa wycieczka do Krakowa na Jarmark Bożonarodzeniowy.W planie wycieczki jest również zwiedzanie miasta z przewodnikiem.Dla mnie to wielka okazja poznać chociaż w pigułce te magiczne miasto ,bo niestety ale jeszcze nigdy nie byłem w Krakowie.Zwiedziliśmy Zamek Królewski,dawną siedzibę królów polskich oraz katedrę na Wawelu-miejsce pochówku wielu władców Polskich a niegdyś katedra była miejscem koronacji.Na zamku podziwialiśmy ogromny arkadowy dziedzinieć.Oczywiście musieliśmy spotkać się z Smokiem Wawelskim,który od czasu do czasu zieje ogniem.Potem udaliśmy się uliczami Grodzką i Kanoniczną do placu Wszystkich Świętych.Bardzo nam się podobał barokowy kościół Piotra i Pawła z przepiękną fasadą oraz romański kościół św. Andrzeja.Kolejny kościół,do którego nas zaprowadził przewodnik to kościół Franciszkanów przy którym znajduje się Plac Biskupi że słynnym oknem papieskim. Potem poszliśmy już na Rynek nad którym góruje Bazylika Mariacka ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Pośrodku Rynku znajdują się zabytkowe Sukiennice,Wieża Ratuszowa.Mamy okazje ten piękny Rynek zobaczyć przy tak wspaniałej imprezie jakim jest Jarmark Bożonarodzeniowy .Śliczna ogromna choinka,liczne stoiska na których możemy kupić sobie różnorodne wyroby świąteczne,posmakować regionalne potrawy,napić się tradycyjnego galicyjskiego grzańca sprawia że możemy poczuć przedsmak Świąt Bożonarodzeniowych.Wiem że Kraków to magiczne miejsce,wciąż  przez mnie nie do końca odkryte ale mam nadzieję że uda mi się tu wrócić.

2017-12-02

10 grudzień 2017 16:54

Niezła krakowska piguka Marianie:-) Świetnie,że udało Wam się choć na krótko tam zawitać. Za Krakowem tęsknię, lubię tam jeździć,szkoda,że tak daleko ode mnie.

09 grudzień 2017 09:59

Świetnie tak sobie zwiedzacie nasz kraj, niedawno góry, teraz Kraków, super! Gród Kraka zawsze piękny, czy to zimą, czy latem, nie ma to większego znaczenia.

08 grudzień 2017 14:47

Duże miasto,

troszkę znam, ale zawsze chętnie znów zobaczę.

07 grudzień 2017 22:25

Marianie cieszę sie , że udało Ci się odwiedzic choć na chwilkę magiczny, królewski Kraków (miasto mojego dzieciństwa i wspomień związanych z babcią ). Teraz faktycznie czas nienajlepszy turystycznie, ale jarmark super .

Napewno kiedyś zawitasz na dłużej. Czego bardzo Ci życzę 🙂

07 grudzień 2017 14:12

Kraków oglądałam tylko w letnim słońcu i też tylko przez jeden dzień. Zgadzam się że to trochę za mało. Fajnie, że pokazujesz miasto w przedświątecznej scenerii.

06 grudzień 2017 08:51

Pięknie, znamy to wszystko dośc dobrze, bo w Krakowie byliśmy sporo razy 🙂 Jeszcze w słońcu musisz zobaczyć go, choć Kraków w słońcu nie jest tak często 🙂 Fajnie, że poznaliście "od podszewki" to cenne bo te zabytki są tego warte! Ja też bardzo lubię "kompleks" tworzony przez kościół Św. Andrzeja i Św. Piotra i Pawła, w ogóle cała ta ulica jest piękna, zawsze sobie robimy nią spacerek.

05 grudzień 2017 20:25

O, zima Was zaskoczyła 🙂 Fajnie, że udało się odwiedzić Kraków, no i zgadzam się z dziewczynami, że miasto warte jest znacznie dłuższego pobytu.

Widzę, że nasza dawna stolica jest pełna turystów o każdej porze roku.

05 grudzień 2017 14:12

[cytuj autor='Anja']Jeśli nie byłeś...to koniecznie trzeba wrócić wiosną lub latem na kilka dni, jeden to zdecydowanie za mało.[/cytuj]

Jestem przekonany że warto tam wrócić-może kiedyś....Jarmark Bożonarodzeniowy w takim miejscu napewno daje większego uroku ale jak bym miał jechać z wnukami to napewno wybrałbym Wrocław, gdzie moim zdaniem więczniej atrakcji dla dzieci-poprostu bajecznie.