Zakopane-kaplica na Jaszczurówce oraz ranne spacery po mieście

, marian

Kaplica Najświętszego Serca Pana Jezusa na Jaszczurówce stanowi obiekt zabytkowy.Wystawiona w 1908 roku w stylu zakopiańskim według projektu Stanisława Witkiewicza.Bardzo chciałem zobaczyć ten piękny,zabytkowy,drewniany kościółek.Wstajemy z żona i jeszcze przed śniadaniem udajemy się w kierunku Jaszczurówek.Po drodze mijamy stok narciarski na Nosalu.Byłem pewien że zobaczymy tylko kaplice z zewnątrz ale mieliśmy szczęście bo miły pan którego tam zastaliśmy chętnie nam otworzył kościółek.Pokazał nam wnętrza oraz dużo nam przekazał wiadomości o historii powstania kaplicy i o stylu jakim została zbudowana.Nasz pobyt w Zakopanem zawsze rozpoczynaliśmy rannym spacerem.Śniadanko jeszcze lepiej smakowało a my cieszyliśmy się  urokiem górskiego miasta.

2017-11-26

01 grudzień 2017 13:18

Kolejny ciekawy zimowy dzień w górach.

30 listopad 2017 16:58

[cytuj autor='mokunka']Piękna kapliczka na Jaszczurówce ! Położona tuż przy bardzo ostrym zakręcie. niebezpieczne miejsce....ale sama kapliczka to typowo podhalańskie budownictwo sakralne. Architektura drewniana, ma ten swój niepowtarzalny urok. Fajnie zwiedzasz Marianie 🙂Edytowano: 2017-11-30 15:51:14[/cytuj]

Kaplica dobrze  Ci znana i ja się cieszę że udało mi się ją zobaczyć.

30 listopad 2017 15:50

Edytowano: 2017-11-30 15:51:14

29 listopad 2017 21:21

Należę do leniwców, ale jak jestem w górach, to nie mogę długo spać,

nie mogę... poprostu coś mnie gna ;-)

super spacer, zima w górach to istny cud

29 listopad 2017 21:14

Super, fajnie, że ten pan Wam otworzył i tyle poopowiadał. A śniadanie po takim spacerze smakowało o wiele bardziej, niż normalnie. Co do wstawania, to ja też jestem raczej ranny ptaszek, zwłaszcza na jakichś wyjazdach, gdy mamy coś do zwiedzania, to jestem bezlitosny.

29 listopad 2017 14:19

[cytuj autor='marian'] Ja rano spać nie umiem więc to dla mnie nie problem ale jestem nieznośny i żone też budzę.Wdomu może się wyspać a tu szkoda każdej chwili.Potem jest mi wdzięczna że ją obudziłem bo to są chwile niezapomniane i zawsze coś nowego zobaczymy. [/cytuj]

My się też wszyscy wcześnie budzimy, ale ja lubię jeszcze poleżakować chwilę 🙂 Tak czy owak i w tygodniu i w weekend po 7.00 najpóźniej przed 8.00 jesteśmy na nogach 🙂 Jak mamy śniadanie w noclegu, to zwykle musimy na nie czekać 🙂

29 listopad 2017 14:16

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale super 🙂 Zazdraszczam tego rannego spacerku przed śniadaniem w górskich okolicznościach 🙂 Mi się ciężko czasem wygrzebać, ale jak już jestem na dworze i idę to jest super! Bardzo fajny pomysł na taką wycieczkę zimową a Tatrach, z grupą 🙂[/cytuj]