Wakacje 2016 - dzień 7. Bolków, Siedlęcin, Jelenia Góra - Kościół Krzyża św., Cieplice.

Bolków, Marcin_Henioo

Tego dnia postanowiliśmy trochę kilometrów zrobić.

Pojechaliśmy więc do Bolkowa, by w końcu zobaczyć ten „słynny” zamek, który znamy tylko z opowiadań oraz z tego, że odbywają się tu koncerty Castle Party z muzyką ogólnie mówiąc gotyco-mroczną. Zamek bardzo nam się podobał, zwłaszcza widok z wieży (mimo, że wiało tak, że prawie nam głowy pourywało). Obeszliśmy zamek wszerz i wzdłuż. Nie wiem, czy to znany fakt ale jest to bodaj jedyny tego typu obiekt, który ma wieżę w kształcie kropli, z dziobem skierowanym w kierunku najbardziej prawdopodobnego ataku. Po zwiedzeniu zamku zeszliśmy na miasto, aby zobaczyć jak wygląda. Ot, takie skromne, czyste, urokliwe śląskie miasteczko. Najbardziej podobała nam się nazwa monopolowego „Cho No Tu”.

Bolków, Marcin_Henioo

Z Bolkowa ruszyliśmy w drogę powrotną – do Siedlęcina. Bardzo chcieliśmy zobaczyć tam Wieżę książęcą ze słynnymi polichromiami nawiązującymi do legendy rycerza Lancelota z XIV wieku. Polichromie te zostały wykonane techniką al secco, czyli farbę nakładano na wyschnięty tynk, najprawdopodobniej przez artystę pochodzącego ze Szwajcarii. No i powiem tak: robi to wrażenie! To trzeba zobaczyć na własne oczy! Są to najstarsze w naszym kraju ścienne malowidła o tematyce świeckiej i chyba jedyne w Europie średniowieczne malowidła ukazujące historię jednego z rycerzy Okrągłego Stołu. Z pewnością, mimo, że nie zachwyca jakoś z zewnątrz, jest to jeden z cenniejszych zabytków średniowiecznych w naszym kraju.

Jednak po drodze do Siedlęcina, zajrzeliśmy jeszcze do Jeleniej Góry, a dokładnie na drobne zakupy w „Stonce” i do Kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego, aby nadrobić zaległości, gdyż poprzednio nie udało nam się dostać do środka. No i muszę powiedzieć, że takiego piękna nie spodziewaliśmy się zobaczyć. Kościół wewnątrz nie dosyć, że jest bogato zdobiony, pięknie odnowiony i ogromny wewnątrz (może pomieścić ponad 8 tysięcy osób!) to jeszcze te organy znajdujące się z tyłu, za ołtarzem – coś pięknego i oryginalnego. Należy to zobaczyć na własne oczy, nie od dziś przecież się mówi, że kościoły to jakby najstarsze muzea.

Z centrum pojechaliśmy już na bazę (nie wiem, czy już pisałem, że mieszkaliśmy w Cieplicach), skąd wreszcie, mając jeszcze nieco sił w zapasie, poszliśmy do Cieplic właśnie, by naocznie przekonać się, jak piękna jest ta część Jeleniej Góry. Sorry, że tak się wszystkim zachwycam, ale w przypadku Cieplic naprawdę jest to w pełni uzasadnione. Cieplice są pięknie odnowione, zrewitalizowane, jest gdzie pospacerować (park), jest gdzie zjeść, wypić kawę, czy coś mocniejszego, jest wreszcie co podziwiać, jeśli chodzi o budynki, zabytki itd.

Piękna jest ta nasza Polska!

, Marcin_Henioo
Jelenia Góra - Kościół Krzyża Św., Marcin_Henioo
Siedlęcin, Marcin_Henioo
2016-07-09

26 listopad 2017 20:38

Jelenia Góra,Siedlęcin, Cieplice,Bolków,jakże miło mi przy okazji twojej relacji przypomnieć sobie własny wyjazd w te strony. Mam sentyment do tych miejsc. Cieszę się,że Ty i Twoja rodzina odnieśliście podobne wrażenie.

22 listopad 2017 21:00

Pikne wspomnienia wakacyjne. Dobrze znane mi okolice. bardzo je lubię .Piękna Jelenia Góra , urocze Cieplice (choć to dzielnica Jeleniej obecnie, jadnak praktycznie samodzielne miasteczko prawie do lat 80-siątych XX wieku). Cieszę się, że Ci się podobało. Zapytam tylko Marcinie_Heniu, który park ciepliocki miałeś na myśli wspominając go w wycieczce. Zdrojowy czy Norweski? Każdy ma swój niepowtarzalny urok ale są one bardzo różne.

Natomiast Siedlęcin wieża rycerska , warta obejrzenia .Dodałabym jeszcze Perłę Zachodu i kładkę wiszącą nad Jeziorem Modrym....to zaledwie 2 km od wieży ale pewnie brakło Ci czasu bo nie wspominasz o tym.Napięty grafik krajtroterski!!! Nie zawsze wszystko uda się zobaczyć.I tak jestem pod wrażeniem twoich wakacyjnych dokonań krajtroterskich.

Fajnie, że nadrabiasz zaległości na PSz, ja też się powoli biorę , choć np odwiedzony przez Ciebie Bolków czeka juz trzeci rok na swoją kolej, ehhh

Edytowano: 2017-11-22 21:02:40

20 listopad 2017 17:26

Prawda-Piękna ta nasza Polska.

19 listopad 2017 14:35

Ładne zdjęcia. Też bym chętnie odwiedziła ten zamek.

18 listopad 2017 23:12

[cytuj autor='Maciej A'] co racja to racja, uściślę: bogate w atrakcje miałem na myśli :-), a dobre wspomnienia najważniejsze [/cytuj]

Maciej, wiem co miałeś na myśli :-) To taki żart niby miał być ;-)

18 listopad 2017 08:19

[cytuj autor='Marcin_Henioo'] Bogate, to pojęcie względne, ale OK. Ważne, że mamy same dobre wspomnienia. [/cytuj]

17 listopad 2017 22:32

[cytuj autor='Maciej A']Kolejny fajny dzień.No bogate mieliście wakacje, zazdraszczam[/cytuj]

Bogate, to pojęcie względne, ale OK. Ważne, że mamy same dobre wspomnienia.

17 listopad 2017 22:31

[cytuj autor='Anja']Podoba mi sie ten zamek - dopisuję do listy🙂 Fajnie zaplanowane wakacje.[/cytuj]

Dzięki, nam też się bardzo podobało :-)

17 listopad 2017 22:30

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Piękne zdjęcia! 🙂 Ten kościół św. Krzyża okazały, świetny, nie znaliśmy go. Siedlęcin też tylko z drogi oglądaliśmy niestety i żałuję, resztę poznaliśmy 🙂[/cytuj]

Dzięki za miłe słowa :-) A kościół i Siedlęcin warto, naprawdę!

17 listopad 2017 08:34

17 listopad 2017 07:38

Podoba mi sie ten zamek - dopisuję do listy🙂 Fajnie zaplanowane wakacje.

17 listopad 2017 07:09

Kolejny fajny dzień.

No bogate mieliście wakacje, zazdraszczam

Siedlęcin

Cieplice Zdrój

Kościół Podwyższenia Krzyża św.