Wakacje 2016 - dzień 4. Pałac Spiż Miłków, Bukowiec, Staniszów - pałac na wodzie, Jelenia Góra.

Jelenia Góra, Marcin_Henioo

Tego dnia ruszyliśmy na podbój Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej.

Pojechaliśmy najpierw do Miłkowa, zobaczyć pałac „Spiż”. Budynek ten i okolice, bardzo piękne, aczkolwiek niedostępne do zwiedzania. Za to można było zaopatrzyć się w piwko z miejscowego browaru, co niżej podpisany skrzętnie wykorzystał. I olśniło mnie – to jest to samo piwo, które można skosztować na Rynku we Wrocławiu w knajpie „Spiż”! Oż, ja kudłaty, durnowaty! W Miłkowie widzieliśmy jeszcze ten zrujnowany kościół ewangelicki. Szkoda, że tak niszczeje…

Miłków - Spiż, Marcin_Henioo

Potem, zachęceni przez mojej żony koleżankę, pojechaliśmy do Bukowca. Niestety, czy to przez pogodę (zachmurzenie), czy przez coś innego, nie podobało nam się tam, a szkoda, być może w innych okolicznościach przyrody… Oczywiście pospacerowaliśmy po parku, widzieliśmy wszelkie obiekty warte zobaczenia, ale to nie było to. Z Bukowca udaliśmy się do kolejnego punktu na trasie wchodzącego w skład Doliny Pałaców i Ogrodów – pałacu na wodzie w Staniszowie. I tu nam się bardziej podobało, zwłaszcza pałac widziany z drugiej strony, znad stawu. Coś pięknego i niezapomnianego. Oczywiście pałac jest teraz hotelem, można też w nim wypić dobrą kawę.

Po obejrzeniu tych trzech miejsc udaliśmy się z powrotem do Jeleniej Góry, by w końcu zobaczyć jak miasto wygląda w rzeczywistości, tym bardziej, że pogoda znacznie się poprawiła. No i muszę stwierdzić, że faktycznie, tak dużo ludzi nie może się mylić. Miasto jest piękne, urokliwe i niezapomniane. Ślicznie wygląda główny deptak, Rynek, ratusz i wszelkie obiekty sakralne. Nie będę się rozpisywał nad tym, gdyż nie jestem pierwszy który tam był i wrzuca wycieczkę, ale dam radę tym, którzy nie byli – musicie to nadrobić! Warto wejść na wieżę widokową – dawną basztę zamkową, wejście jest za free, a widoki na całe miasto i okolice, niezapomniane! Niestety, tego dnia nie udało nam się zwiedzić od środka Kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego (z zewnątrz prezentuje się imponująco), ale co się odwlecze, to nie uciecze, o czym opowiem innym razem.

To był kolejny bardzo udany dzień spędzony w okolicach Jeleniej Góry.

Bukowiec, Marcin_Henioo
Staniszów - pałac na wodzie, Marcin_Henioo
2016-07-06

16 listopad 2017 23:19

No i znów, dziękuję wszystkim za miłe komentarze!

16 listopad 2017 18:31

Kolejne ciekawe miejsca zwiedziliście.Ładnie prezentuje się Jelenia Góra na Twoich fotkach.

14 listopad 2017 08:54

Kolorową Jelenią Górę można poznać z daleka 🙂 Spodobało mi się to miasteczko bardzo 🙂 Kilka pozostałych obiektow też zobaczyliśmy, pięknie zwiedzaliście Marcinie !

13 listopad 2017 21:00

bogaty i urozmaicony plan, częściowo znane mi miejsca

13 listopad 2017 19:56

Okolice Jeleniej Góry są bardzo piękne. Wycieczka do Dolny Pałaców i Ogrodów urzekła mnie. Miłkowa nie znam,Staniszów i Bukowiec odwiedziłam. Oba obiekty podobały mi się,choć są w innym stylu. Widzę,że wasza wycieczka miała bardzo bogaty program,super:-)

13 listopad 2017 07:47

Wszystkich pokazanych przez Ciebie pałaców nie widziałam, ale Jelenia bardzo mi się podobała. Pomysł z zabytkowym tramwajem na rynku pełniącym funkję informacji turystycznej trafiony w dychę.

12 listopad 2017 22:11

Trasa dobże mi znana polecam .