Wakacje 2016 - dzień 3. Kowary - kopalnia uranu, Park Miniatur, Pałace Mysłakowice, Wojanów, Łomnica

Park Miniatur, Marcin_Henioo

Tego dnia najbardziej podobał nam się Park Miniatur w Kowarach. Ale po kolei.

Najpierw, z samego rana pojechaliśmy do kopalni uranu, która zwie się „Liczyrzepa”. Bardzo ciekawa atrakcja, lubimy takie z uwagi na swą niespotykalność, jeśli mogę tak się wyrazić. My mieliśmy akurat to „szczęście”, że w naszej grupie było kilka osób z Estonii, więc nasz przewodnik mówił po angielsku i po polsku oczywiście, i nie wdając się w szczegóły, po pewnym czasie zaczął mówić tylko w tym pierwszym języku. (Nawiasem, delikatnie mówiąc, nie radził sobie zbyt dobrze w języku Hamleta.) Na co ja, nieco poddenerwowany tą sytuacją, zwróciłem panu uwagę, by zaczął również mówić po polsku, bo pewnie część z naszej grupy nie rozumie angielskiego (zwłaszcza małe, kilkuletnie dzieci). Generalnie, byliśmy zadowoleni ze zwiedzenia tej kopalni, mały minusik tylko dla pana przewodnika.

W kopalni "Liczyrzepa", Marcin_Henioo

Następnie pojechaliśmy do Parku Miniatur, który nas baaardzo pozytywnie zaskoczył. To trzeba koniecznie zobaczyć, będąc w tamtych okolicach! No po prostu – mus! Te zamki, pałace, ten złoty pociąg, coś świetnego. Nie będzie w tym chyba przesady, ale byliśmy parę lat temu w Paryżu, i gdzieś chyba koło Wersalu – już dokładnie nie pamiętam – zwiedzaliśmy też podobny Park Miniatur (w większej skali), ale ten w Kowarach niczemu naprawdę nie ustępował tamtemu w Paryżewie ;-)

Następnie zaliczyliśmy miasteczko (dość urokliwe, mimo że zaniedbane), zjedliśmy przepyszny, tani, domowy obiad w czymś a’la bar mleczny (sorki, ale nie pamiętam nazwy, wiem tylko, że był prawie naprzeciwko ratusza.

W kopalni "Liczyrzepa", Marcin_Henioo

Po Kowarach pojechaliśmy już na objazd po pałacach – tak, jak w tytule: Mysłakowice, Wojanów, Łomnica. Najbardziej podobał nam się ten środkowy, mimo, że nie zwiedzaliśmy go zbytnio wewnątrz, bo to hotel, zaś Łomnicę można zwiedzać, podziwiając ciekawe wnętrza, ale jednak mimo wszystko niewiele jest tam do obejrzenia.

Z pewnością to był bardzo udany dzień. Acha, i to był, jak dobrze pamiętam, jedyny dzień z tamtego wyjazdu, kiedy nas deszcz, i to solidny, spotkał.

Kowary, Marcin_Henioo
Mysłakowice, Marcin_Henioo
Wojanów, Marcin_Henioo
2016-07-05

09 listopad 2017 10:42

Śliczne fotki, dużo zwiedziłeś, w większości miejsca nam znane, fajnie je zobaczyć na fotografiach innych osób 🙂 Dolny Śląsk bardzo często pojawia się na Polskich Szlakach, to taka polska perła wśród regionów 🙂

08 listopad 2017 06:57

W tym regionie Krajtroter nie zazna nudy

fajna wycieczka

02 listopad 2017 12:57

[cytuj autor='Danusia']Sporo zwiedzania jak na jeden dzień:-) Brawo wy! Ciekawe miejsca odwiedziliście. A do mnie twoja relacja powróciła miłle wspomnienia z mojego ubiegłorocznego wyjazdu w ten region Polski:-)[/cytuj]

Faktycznie Marcinie_Heniu, tempo iści sprinterskie, jak na jeden dzień. Zawsze piękna Kotlina Jeleniogórska, wracają wspomnienia , z moich pobytów w tych okolicach 🙂 Fajnie, że udało Ci się tyle zobaczyć!

31 październik 2017 21:56

Dzięki za miłe słowa!

29 październik 2017 13:46

26 październik 2017 22:05

Na pierwsze zdjęcie dałam się nabrać - myślałam, że to widok na prawdziwą bramę i uliczkę! 🙂 Bardzo fajna wycieczka w nieznane mi tereny - dzięki za odkrycie.

26 październik 2017 07:47

Moje letnie dwa dni w Jeleniej Górze to troszkę za mało żeby zwiedzić wszystkie atrakcje w okolicy. Ja wybrałam Wojanów, Karpniki, Szklarską, Chojnik, hutę Julia. Pokazałeś kilka innych atrakcji, które rozważałam. Z przyjemnością obejrzałam.