Tramwajem po wodzie do Krynicy

, Joanna

Pogoda taka sobie. Chłodno, pochmurno, ale przynajmniej nie pada. Rezerwuję bilety na rejs tramwajem wodnym z Tolkmicka do Krynicy Morskiej.

Jedziemy do Tolkmicka. Mamy trochę czasu do odpłynięcia, więc idziemy na krótki spacer i oglądamy rynek, fontannę i kościół św. Jakuba Apostoła.

św. Florian przy OSP w Tolkmicku, Joanna

Płyniemy tramwajem wodnym Generał Kutrzeba do Krynicy Morskiej. Właściwie nie wiem dlaczego jednostkę pływającą nazywa się tramwajem, ale skoro poprzedniego dnia w Buczyńcu statkiem podróżowaliśmy po torach na suchym lądzie, to widać wszystko jest możliwe. Rejs trwa niewiele ponad pół godziny i upływa nam bardzo przyjemnie głównie na oglądaniu widoków. Po drodze 3 dziewczynki, w tym jedna moja, próbują zagłaskać psa, który z kolei próbuje przespać podróż.

W Krynicy kierujemy się na Wielbłądzi Garb, gdzie z punktu widokowego podziwiamy Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską. Następnie zmierzamy do latarni morskiej jako obowiązkowego punktu programu. Wstęp na latarnię mają osoby powyżej 4 lat, więc niektórzy zostają na dole. Kolejka po bilety jest dość długa, ale widoki z góry wynagradzają czekanie.

na rynku w Tolkmicku, Joanna

Zjadamy rybkę w jednej z pobliskich smażalni i udajemy się na plażę. Pogoda zrobiła się jak najbardziej plażowa, choć wcześniej nic tego nie zapowiadało. Nie chce się wracać, ale musimy zdążyć na powrotny tramwaj wodny do Tolkmicka. Stamtąd pozostaje tylko dojechać do Fromborka i obejrzeć zachód słońca po ciekawym dniu.

fontanna w Tolkmicku, Joanna
najprzyjemniejsza część zwiedzania, Joanna
2017-08-17

21 październik 2017 17:08

Super wycieczka, bardzo lubię takie atrakcje 🙂 A Krynica, jak wiele kurortów, jest zdecydowanie przyjaźniejsza po szczycie sezonu turystycznego 🙂

18 październik 2017 13:00

[cytuj autor='Danusia']Frombork poznałam,ale do Krynicy Morskiej nie dotarłam choć bardzo chciałam. Fajnie,że wybrałas się na taka "tramwajową" wycieczke:-)[/cytuj]

Polecam "tramwaj" i całą wycieczkę, ale cieszę się, że to był tylko jeden dzień. Na dłużej nie chciałabym się tam zatrzymać, bo gdy idzie się z dziećmi, to ciężko przejść wśród straganów, automatów i różnych budek z lodami, goframi, frytkami, zabawkami i co kto jeszcze sobie wymyśli. We Fromborku niczego nie brakowało, a jakoś spokojniej było.

17 październik 2017 10:58

11 październik 2017 22:22

[cytuj autor='marian']Fajna wycieczka.Miłe letnie wspomnienia .[/cytuj]

Fajne wspomnienia 🙂 minionego lata Joanno.

09 październik 2017 18:43

Fajna wycieczka.Miłe letnie wspomnienia .

09 październik 2017 10:18

Fajna sprawa, morze to morze :-),

a dobra pogoda zawsze bardzo mile widziana, niestety w tym roku to jakoś bardzo kapryśna aura

08 październik 2017 22:21

Super wycieczka szlakiem Kopernika. Byliśmy i my w tym roku w wakacje, lecz nie było czasu na rejs, a szkoda...

08 październik 2017 20:03

Patrząc na zdjęcia myślałam, że to jesienne morze..a tu sierpniowa wycieczka:-)

Edytowano: 2017-10-08 20:03:50

08 październik 2017 19:47

Znów fajna ciekawostka 🙂 I super że się rozpogodziło, do takich wycieczek jak najbardziej pogoda się przydaje 🙂