Wrocław z Maluszkiem

Wrocław, Maciej A

Wizytę we Wrocławiu planowaliśmy już dawno, nareszcie się udało. Córka Lenka ma 2,5 roku i całkiem szeroko otwarte oczy. Wycieczka ułożona pod jej potrzeby i ewentualne zainteresowania.

W planie Zoo, Ogród Japoński i Park Szczytnicki, przejażdżka tramwajem, Kolejkowo i Rynek

przed Afrykarium, Maciej A

ZOO i AFRYKARIUM

Zaczęliśmy wcześnie rano i celowo od Afrykarium w ZOO. To było zbawienne, później tłumy zrobiły się wielkie i nie byłoby już tak miło. Bardzo fajny kompleks, ładnie wyeksponowane i ciekawe okazy egzotycznej fauny. Rok temu Lenka w łódzkim zoo bardziej interesowała się dziećmi i otoczeniem niż zwierzątkami, ale teraz była już bardziej zaangażowana (wielkie oczy i zachwyty).

na wyciągnięcie ręki, Maciej A

Szczególnie zainteresowała się oczywiście karmieniem i głaskaniem zwierzątek w minizoo, kolorowymi  rybkami w Afrykarium, poszukiwaniem lwa oraz dodatkowymi atrakcjami dla dzieci (place zabaw, park linowy, stajnia z konikami). Ze względu na odległości do pokonania w samym Zoo i później woziliśmy ją wózkiem. Mimo to po Afrykarium i krótkim czasie w Zoo zaczęła wykazywać zmęczenie (czytaj awantura, łzy jak grochy i lekkie fochy), nie ma co oszukiwać, dla tak małej dziewczynki to mnóstwo atrakcji, a zarazem gorąco w tym dniu było bardziej niż odczuwalne.

PARK I OGRÓD JAPOŃSKI

akwarium w Afrykarium, Maciej A
oooo, Maciej A
ciekawie urządzone, Maciej A

Spacer obok ciekawej Hali Ludowej, promenadą wzdłuż wielkiej fontanny (multimedialny pokaz wieczorem, nie tym razem dla nas) aż do niewielkiego, ale wdzięcznego ogrodu o orientalnym klimacie. Lubię takie miejsca.

Sporo ludzi w ten świąteczny dzień, ale z przyjemnością przeszliśmy się. Lenka raczej skupiała się na kamykach i zabawach nimi niż na otoczeniu. Coś bardziej dla wrażliwych lub romantycznych dorosłych, ale spacer z dzieckiem też bywa fajny.

Na dole akwarium, u góry galeria, Maciej A

KOLEJKOWO

Do Kolejkowa przy Dworcu Świebodzkim pojechaliśmy tramwajem, taka dodatkowa atrakcja :-). Radość Małej bezcenna (pierwszy raz tramwajem, mała rzecz a wielki uśmiech...).

na krawędzi dwóch światów, Maciej A

Kolejkowo bardzo fajne: makiety kolejowe z jeżdżącymi pociągami i innymi poruszającymi się pojazdami. Mnóstwo detali, odgłosy, światła przygaszane imitujące wieczór, różnorakie pociągi - to musiało przykuć uwagę malucha, a i nie do końca dorosły tatuś ucieszył oko. Spędziliśmy tam niecałą godzinę, nie jest to nie wiadomo jak ogromna makieta, ale w sam raz dla 2,5 latki. Wzdłuż makiet jest podest dla maluchów, wygodne rozwiązanie.

Podsumowując Lenka miała wrażeń dość, Wrocław jest duży i naprawdę ładny. Mieszkałem tu 4 lata, stąd może mój sentyment, ale obiektywnie rzecz biorąc jest tu sporo atrakcji. W planach był jeszcze rynek, zrezygnowaliśmy ze względu na upał i Lenkę, ponad 8 godzin to na jeden dzień wystarczająco. A więc do zobaczenia znów Wrocławiu.

w zoo, Maciej A
to co maluchy lubią najbardziej - minizoo, Maciej A
2017-06-15

03 wrzesień 2018 09:17

Życzę realizacji planów i miłych wrażeń.

Jest co zwiedzać i oglądać we Wrocławiu

02 wrzesień 2018 00:34

też mam Wrocław na swojej liscie a czytajac  u Ciebie Maćku opis wycieczki jeszcze bardziej mam na nią ochotę 🙂

17 sierpień 2017 20:41

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']No to się zwiedzanie zmieniło 🙂 Super, że Lenką i fajnie że się podobało jej 🙂 Piękne atrakcje[/cytuj]

Zmieniło się, ale jest równie ciekawie, odkrywamy nasz wspólny kosmos :-)

17 sierpień 2017 20:37

[cytuj autor='Anja']Właśnie wróciłam z wyjazdu, m.in. Wrocław zwiedzałam po raz kolejny, za pierwszym razem podczas krókiej wizyty przy okazji pobytu w Górach Stołowych wszystkiego nie zobaczyłam. Tym razem wybrałam się m.in. do Ogrodu Japońskiego, który Nam pięknie pokazałeś na zdjęciach oraz na pokaz multimedialny fontanny - prześlicznie, wiele już takich widziałam w różnych miastach, ale ten był jednym z lepszych. Zoo z afrykarium zobaczyłam podczas poprzedniej wizyty i muszę przyznać, że samo afrykarium naprawdę robi wrażenie. Atrakcji zarówno dla małych jak i dużych w mieście nie brakuje. Dla dzieci jedną z większych atrakcji jest pewnie poszukiwanie krasnali (Twoja córcia jeszcze troszkę za mała, ale czas szybko leci😉)...córka mojej koleżanki nawet nie zauważyła jak przeszła, wypatrując ich, sporą część miasta.[/cytuj]

Krasnale będą pewnie za jakiś czas, Lenka lubi podróże, więc Wrocław powinien się jeszcze kiedyś przydarzyć. Lubię to miasto.

17 sierpień 2017 20:21

[cytuj autor='Joanna']Przeczytałam w wielką uwagą, bo dziecko mam w podobnym wieku, a do Wrocławia ciągnie nas coraz bardziej. Wszelkie dobre pomysły co może zainteresować małą dziewczynkę w tym wielkim mieście są dla mnie cenne.[/cytuj]

Wrocław polecam każdemu, dużemu i małemu, jeśli wymyślisz lub znajdziesz coś ciekawego daj znać, ja jeszcze do Wrocławia zamierzam się wybrać.

17 sierpień 2017 20:18

[cytuj autor='marian']Jak ten czas leci.Nasza mała krajtroterka ma już dwa i pół latka.Piękne miejsca jej pokazałeś.Wrocław to moje ukochane miasto.Pozdrawiam.[/cytuj]

Leci niepowstrzymanie, piękny czas, piękne miasto, są chwile które chciałoby się zatrzymać jak na fotografii.

17 sierpień 2017 20:11

[cytuj autor='Monia-80']Wroclaw jest piękny .  ZOO  jest bardzo , bardzo duże .w 1 dzień nikt nie jest w stanie go zwiedzić .Mojej córce super podobało się wszystko w tym zoo[/cytuj]

Nie nastawialiśmy się na wielkie zwiedzanie, w Zoo odpuściliśmy sporo miejsc, tak samo Rynek, chodziło o to żeby Lenka miała z tego frajdę i naprawdę miała, my przy okazji też :-)

17 sierpień 2017 20:04

[cytuj autor='Danusia']Rodzinnie i sentymentalnie ,wspaniale! Macieju, jak to się twoje krajtroterskie szlaki zmieniły odkąd na świecie pojawiła się Lenka. Naprawdę minęły już ponad 2 lata? Czas szybko płynie. Ani się obejrzysz jak córa powędruje z tobą w wysokie góry.[/cytuj]

Faktycznie czas niesamowicie szybko płynie, Lence się już buzia nie zamyka, a jeszcze niedawno...,

W góry - to jeszcze trochę czasu upłynie, ale cieszy każdy kolejny krok zrobiony razem. Takie szlaki są równie niesamowite.

17 sierpień 2017 19:57

[cytuj autor='allie']Wrocław to wspaniałe miasto, jest zawsze wart odwiedzin. Z Waszych atrakcji najmilej wspominam ogród japoński.[/cytuj]

Przejeżdżaliśmy przez most Grunwaldzki tramwajem, bardzo fajnie wygląda Nadodrze w stronę Ostrowa Tumskiego, kusił mnie też odremontowany po powodzi w 97r. Rynek. Opuszczałem Wrocław właśnie zaraz po powodzi, kawał czasu już minęło. Jedno z nielicznych dużych miast, które lubię. A Ogród Japoński bardzo przyjemny.

17 sierpień 2017 19:47

[cytuj autor='Roman Świątkowski']Czas na rodzinne wypady w większym gronie[/cytuj]

Zaczynamy bardzo nieśmiało, ale mam nadzieję że się rozwiniemy z czasem

17 sierpień 2017 14:09

Czas na rodzinne wypady w większym gronie

15 sierpień 2017 21:25

15 sierpień 2017 11:19

15 sierpień 2017 10:22

Mojej córce super podobało się wszystko w tym zoo