Zamek Gniew,Zamek Golub-Dobrzyń,Zamek Kwidzyn

, marian

Zamek Gniew,zamek Golub-Dobrzyń,zamek Kwidzyn to trzy twierdze które zwiedziliśmy przy okazji naszej wycieczki do Malborka na impreze,,Obleżenie Malborka''.Po wnętrzach obiektów oprowadzali nas lokalni przewodnicy.Poznaliśmy bogatą historie każdego z zamków oraz zobaczyliśmy różnorodne eksponaty.Zamki te już były wielokrotnie opisywane na Psz. więc nie będę się rozpisywał ale przyznam że nalepiej utrwala nam się historia tych wspaniałych zabytków podczas ich zwiedzania.Zamki dzisiaj są bardzo zadbane.Organizowane są na ich terenach liczne imprezy jak turnieje rycerskie,pokazy rycerskie,co przyciąga mase turystów.Zameki jak Golub-Dobrzyn oraz  Gniew są wspaniale usytułowane na wzgórzu,z których możemy zobaczyć piękne widoki na okolice.Przy dobrej pogodzie z zamku Gniew możemy zobaczyć po drugiej stronie Wisły kompleks zamkowo-katedralny w Kwidzynie z charakterystyczną wieżą latrynową zwaną gdaniskiem z 1384 roku.W Kwidzynie byłem wielokrotnie ale tym razem pierwszy raz zwiedziliśmy wnętrza zamku.Obecnie znajduje się tam bardzo ciekawe Muzeum Zamkowe.Między innymi w  gdanisku znajduje się ekspozycja etnograficzna .Nam bardzo podobała się prześliczna wystawa przyrodnicza,która znajduje się na drugim piętrze zamku.Wszystkie zamki które zwiedziliśmy podczas naszej wycieczki są naprawde godne do zwiedzenia .

Golub-Dobrzyń, marian
Kwidzyn, marian
Gniew, marian
2017-07-22

31 lipiec 2017 19:49

[cytuj autor='Anja']Pięknie pozwiedzaliscie. Ja jedynie w Malborku byłam i to bardzo dawno temu, jeszcze z wycieczką szkolną. [/cytuj]

Również znam tylkjo Malbork . Super zwiedzanie Marianie. Zamczyska krzyżackie to nie lada gratka dla Krajtrotera 🙂

30 lipiec 2017 09:26

[cytuj autor='marian'] Dzisiaj Danusiu mogę powiedzieć że piękne miejsce  Twój mąz wybrał na świętowanie 30 rocznicy ślubu.Zamek Gniew i wokół teren jest śliczny. [/cytuj]

Cieszę się, że podzielasz moje zdanie:-)

29 lipiec 2017 15:03

Och, moje ulubione miejsca na mapie Polski, oczywiście poza górami 🙂. Byłam w tych wszystkich zamkach krzyżackich już wieki temu. Bardzo mi się tam podobało. Te surowe, ceglane mury mają szczególny klimat. Bardzo chętnie znów tam pojadę kiedyś. Plus oczywiście obowiązkowo Malbork 🙂.

29 lipiec 2017 10:22

[cytuj autor='Danusia']Jaką przyjemność sprawiło mi oglądanie fotek z odwiedzonych przez was miejsc ,pełnych zamków i ciekawej przeszłości ! :-) Mamy naprawdę interesujące miejsca do zwiedzania na Powiślu. Cieszę się,że i Wam udało się je odwiedzić.[/cytuj]

29 lipiec 2017 08:56

28 lipiec 2017 22:22

[cytuj autor='Roman Świątkowski']Rycerskie zwiedzanie - gratuluję.Piękne i ciekawe zameczki.[/cytuj

Dzięki Romanie. Pozdrawiam.

28 lipiec 2017 22:19

[cytuj autor='allie']Wspaniałe trio do zwiedzenia, super wycieczka. Wstyd się przyznać, ale w Kwidzynie jeszcze nie byłam.Zamek w Gniewie bardzo się zmienił od czasu kiedy na nim byłam. Wtedy był w remoncie, a teraz wręcz błyszczy świetnością. Srece się cieszy na taki widok.[/cytuj]

Nic straconego wybrać się i do Kwidzynia ale warto zobaczyć wnętrza zamku.

28 lipiec 2017 22:17

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale fajnie, zazdraszczam 🙂 Żona miała wzięcie hehe, pozdrowienia dla Niej 🙂 Myśmy tylko widzieli tabliczkę z trasy kierującą na zamek Gniew chętnie bym go zobaczyła, ale mieliśmy kawał do domu i chcieliśmy go pokonać jak najszybciej. W Gołubiu nigdy nie byliśmy i też mnie ciągnie 🙂[/cytuj]

Moją żonke chcieli zabrać do loch ale udało mi sie ją wykupić.hi hi

28 lipiec 2017 22:14

Napewno i tam kiedyś zaplanujesz wycieczke.

28 lipiec 2017 13:09

Rycerskie zwiedzanie - gratuluję.

Piękne i ciekawe zameczki.