Wieżyca, Kartuzy i Łapalice oraz spotkanie Krajtroterskie

Wieżyca

W tym roku nogi, a raczej auto poniosło nas na Kaszuby, na drugi koniec Polski 🙂 To przepiękna kraina, z jeziorami, lasami, wzgórzami, ciszą i spokojem. Najwyższe wzniesienie w tym regionie to Wieżyca, zresztą nie tylko na Kaszubach ale i całym Niżu Europejskim. Mierzy 328,6 m n.p.m, jest porośniete lasem bukowym i objęte rezerwatem. Na jego szczycie wznosi się drewniana wieża widokowa, którą postanowiliśmy oczywiście odwiedzić. Byłam tu wiele lat temu, na studiach, a teraz rodzinnie najpierw wspieliśmy się na szczyt wzgórza a potem na wieżę. Roztaczają się z niej ładne widoki, głównie na lasy, ale i na jeziora, których tutaj jest mnóstwo, niemal za każdym zakrętem. A drogi kręte i strome jak górskie serpentyny 🙂

Wieża na Wieżycy nosi miano Jana Pawła II, pochodzi z końca poprzedniego jeszcze wieku, liczy 182 stopnie i 35 metrów wysokości. Czynna jest codziennie aż do zmroku. Koszt zwiedzania to kilka złotych. Polecam odwiedzić to miejsce, podobnie jak kilka innych wież widokowych w tym regionie, które opiszę w innym miejscu 🙂

W tym dniu spotkaliśmy się też z naszą wieloletnią Krajtroterką - Toją 🙂 Na pewno ją pamiętacie 🙂 To było przemiłe spotkanie, za które serdecznie dziekuję Marysi, poznaliśmy jej mały raj, w którym od razu dobrze się poczuliśmy, nawet Negra, która spotkała kolegę psiaka 🙂

Później odwiedziliśmy jeszcze Kartuzy będące stolicą Kaszub, z piękną kolegiatą i jeziorem klasztornym, wokół którego można miło pospacerować. Na koniec tej wycieczki odwiedziliśmy Łapalice, znane z Internetu. Powstawał tu wielki zamek - marzenie szalonej głowy, które jednak nie ziściło się. Dziś zamek stoi nieukończony, ogromny i czeka na kupca. Niby zakaz wstępu, a ludzi było na nim wielu, my zatrzymalismy się na ścieżce spacerowej na dole, ale inni wędrowali po całym zamku, po piętrach schodach i tarasach...

W tym czasie spaliśmy w ładnym miejscu dla tych, co cenią sobie spokój na łonie natury - w Agroturystyce Mykowa Góra w Ostrzycach.

Widok z Wieżycy
Zamek w Łapalicach
2017-07-15

24 lipiec 2017 16:21

No witaj, Polskie Szlaki stoją otworem 🙂 Nam też domek i ogródek kradnie wolne chwile, ale przyjmne te chwile 🙂 Ja też dziękuję i cieszę się bardzo, że nam wyszło to spotkanie 🙂

24 lipiec 2017 15:47

Hej, hej!!!

Jestem 🙂.

Bardzo się cieszę, że mnie pamiętacie, ja wciąż z łezką w oku wspominam nasze wirtualne spotkania na PSz i Wasze cudne wycieczki i opowieści.

Przede wszystkim niezmiernie się cieszę ze spotkania krajtroterskiego - Aniu, baaardzo dziękuję za odwiedziny. Taki spontan, zgadałyśmy się rano i wyszło!!!! Było przesympatycznie, pozdrowienia dla Łukasza i dziewczynek, no i buziaki w nos dla Negry 🙂.

Jeli chodzi o mój powrót na PSz to rzeczywiście od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem powrotu, ale wciąż dom kradnie wszystkie wolne chwile. Obiecuję, że wrócę wkrótce, może jak się lato skończy to będzie więcej czasu.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy mnie pamiętają 🙂

21 lipiec 2017 11:10

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Tak, mieszka na Kaszubach, w swym małym raju i dobrze Jej 🙂 Marysiu, chyba musisz jednak nas tu odwiedzić, bo wszyscy czekają 🙂 [/cytuj]

Pamiętam, że budowali dom. To czekamy na Tojkę, ponownie na PSz 🙂))

21 lipiec 2017 11:08

[cytuj autor='mokunka']  Tojki nie było na PSz już parę lat. Szkoda! Zawsze wrzucała fajne opowieści z pięknego Spotu i całego Trójmiasta.Z tego co pamiętam miała wyprowadzać się na Kaszuby i pewnie tak uczyniła, skoro byliście tam u niej w odwiedziny.Tojko, wracaj do nas i opowiadaj o Twoich pięknych stronach 🙂 [/cytuj]

21 lipiec 2017 10:54

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Już się od dłuższego czasu nosi z tym zamiarem także myślę że zawita 🙂 Wiem że wszystkich by tym ucieszyła 🙂[/cytuj]

Tojko, wracaj do nas i opowiadaj o Twoich pięknych stronach 🙂

21 lipiec 2017 08:43

[cytuj autor='Danusia'] To znaczy,że za rok trzeba ponownie nad morze ruszyć:-) [/cytuj]

Hehe, może być ciężko 🙂 Ale sama jestem zdziwiona, że tak im się podobało 🙂

21 lipiec 2017 08:40

[cytuj autor='marian']Wspaniała wycieczka .Kaszuby,morze,spotkanie krajtroterskie.Poprostu zazdraszczam.Słowo zazdraszczam jak dobrze pamiętam wymyśliła właśnie Toja.Pozdrowienia dla Toji i mamy nadzieję że kiedyś powróci na forum .[/cytuj]

20 lipiec 2017 22:10

20 lipiec 2017 21:58

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Wdzydze własnie opisałam w wycieczce 🙂 W Chmielnie nie bylismy, ale Toja na Ps opisała kiedyś, wybraliśmy inne miejsca, jeszcze opiszę, no i koniecznie chcieliśmy dzieciom pierwszy raz pokazać morze, co się nam udało, a im tak spodobało, żę w końcu aż trzy razy jechaliśmy nad morze 🙂 [/cytuj]

To znaczy,że za rok trzeba ponownie nad morze ruszyć:-)

20 lipiec 2017 13:00

[cytuj autor='mokunka']Ostatni raz w tych regionach byłam -aż wstyd sie przyzać na obozie wędrownym z licem. To prehistoria! Wtedy Kartuzy czy Kościerzyna były takie zaniedbane , calkiem nijakie. Pamiętam biwak nad jeziorem we Wdzydzach Kiszewskich....Trzeba by tam kiedys powrócić . Fajnie Aniu, że udało Wam się dotzreć na Kaszuby. W słonku , na fotach pięknie to wszystko wygląda.pozdrawiam 🙂[/cytuj]

To warto nadrobić ten czas 🙂 Na pewno warto 🙂

20 lipiec 2017 12:58

[cytuj autor='Danusia'] A w Chmielnie i  Wdzydzach Kiszewskich byliście może? [/cytuj]

20 lipiec 2017 12:33

20 lipiec 2017 09:46

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Dziękuję Danusiu 🙂 Jestem zachwycona Kaszubami, choć to moja druga wizyta w tym miejscu i już wtedy mi się bardzo podobało, ale na studiach trochę inaczej się na wszystko patrzy 🙂[/cytuj]

A w Chmielnie i  Wdzydzach Kiszewskich byliście może?

20 lipiec 2017 09:22

Kaszuby to zupełnie nieznany mi region, więc cieszę się że nieco przybliżyłaś jego uroki.

20 lipiec 2017 08:14

19 lipiec 2017 21:29

Dobrze znane mi miejsca:-) Kaszuby są piekne,byliście w samym ich sercu. Wspaniale. Do Łapalic wybieram się od dawna,ale jakoś dotad nie było okazji. A spotkania krajtroterskie są zawsze bardzo miłe:-)

Edytowano: 2017-07-19 21:29:46

19 lipiec 2017 19:50

Dziękuję Wam, tak nacieszyliśmy sie, wszystko po kolei 🙂

19 lipiec 2017 19:43

O, moje okolice! Mam nadzieję, że mieliście też czas nacieszyć się kaszubskimi jeziorami 🙂

19 lipiec 2017 15:09

Kolejna ciekawa wycieczka. I kolejne miejsca, które ciągle na mnie czekają.