krótki spacer po Peak District

, Agnieszka

Pomysł na te wycieczkę zaczerpneliśmy z pewnego przewodnika po Peak District, jest to trasa średnio zaawansowana jak na warunki tego parku, zaczyna się zalednie kilka kilometrów na zachód od miasta Sheffield, w miejscu Longshaw Estate, gdzie dotarliśmy samochodem. kursują tam również regularnie autobusy. Długość trasy wynosi 6 km a przebycie jej zajmuje ok 3 godzin. Wędrówkę rozpoczeliśmy wzdłuż dość stromej ścieżki prowadzącej wzdłuż położonego wśród skał potoku Burberge Brook. W dalszej części potok plynie obrzenym, skalistym wąwozem o nazwie Padley Gorge otoczonym starym dębowym lasem. Zarówno pnei drzew i skały porośnięte są intensywnie zielonym mchem, krajobraz  te jest typowym krajobrazem tej okolicy. Podążając dalej wąwozem zwdłuż trasy dotaliśmy do pierwszego budynku, którym okazał się stary młyn, idąc dalej weszliśmy między okoliczne domy, gdzie dość stromym zejściem zeszliśmy w dół aż do satacji kolejowej, po lewej stronie znajdował się budnynek z kawiarnią, a zaraz za ną dalsza część szlaku, która okazała się wspinaczą w górę do szosy, po drugiej stronie szosy, czekała nas dalsza część wspinaczki leśną ścieżką. Angielski las zaskoczył nas ilością grzybów, których nikt nie zbiera.opuszczając las wspinaliśmy sie dalej ale tym razem po łąkach aż dotarliśmy do leśnej ścieżki z której rozpościerał sie przepiękny widok na pobliskie wzgórza, stamtąd już cały czas prosto kierowaliśmy sie w stronę parkingu.

Wycieczkę tę  odbyliśmy w ostatnia niedziele listopada. Mimo ładnej pogody, wiało wściekle, ale i tak było miło spędzić czas na świeżym powietrzu powidziwiając tutejsze krajobrazy. Udowoniliśmy sobie że każda pogoda i każda pora roku jest dobrą na piesze wędrówki po Peak District. Byś może uda nam się trawić w to miejsce w maju lub czerwcu, gdy będą kwitnąć znajdujące się tam rododendrony.