Zagłosuj na Top Atrakcje 2021! To już ostatni tydzień!

Fasola na Szlaku

Krajtroter
9989 kilometrów

[cytuj autor='tomtur']Moja Ania, choć 20 krotnie starsza od Tymka, to by razem z Nim powoli przyszła.A za ten mały żurek to w małej prostej Krzywej Chatce to zapewne zaśpiewali jak za porcję normalną czyli 3 czy 4 razy większą? Ta Singerowska maszyna do szycia to w momencie przywołała mi stare dobre czasy.[/cytuj]

Cena za żurek 9zł w kubku :D... choć jedliśmy np. żurek w Sromowcach Wyżnych w pewnym lokalu i porcja była 2 x większa i za 6zł :)

Podobna maszynę ma mój teściu ...

[cytuj autor='tomtur']Świetne. Filmy z takich rekonstrukcji to powinni puszczać na lekcjach historii. A przecież rekonstrukcje przenoszą widzów i w średniowiecze i jak w Twej relacji do lat  II wojny światowej[/cytuj]

Tak to dobry pomysł by to na lekcjach historii leciało lub nawet zamiast lekcji , by wycieczki tam jechały . Taki nowoczesny sposób na obcowanie z historią pewnie więcej do głów dzieciom i młodzieży "wbije" aniżeli standardowa lekcja w szkole .

Co rusz gdzieś jakas rekonstrukcja się odbywa . Lecz zewzględu na znikomą reklame w mediach wąska grupa o nich wie ... a reszta jak juz się dowie to z reguły przypadkiem .

A szkoda , bo jakis pseudo artystów i ich pseudo koncerty to z reguły reklamuja az do znużenia we wszystkich mediach ... a mając wybór zawsze bym rekonstrukcję wybrał

Mi się marzy zobaczyć rekonstrukcje Bitwy pod Grunwaldem ...

Wielka Racza 1236m npm
26 sierpień 2018 00:51

To sobie wybrałeś trase ... nie jeden miał dosyć po tym odcinku Wielka Racza - Zwardoń :)

Duzo lepszą opcją jest pętla z Rycerki Kolonii - Wielka Racza - Przegibek - Rycerka Kolonia ... Lecz pewnie wybrałeś Zwardoń ze względu na transport ... bo łatwiej sie tam wydostać anizeli z Rycerki Kolonii :)

Według innej mapy ten odcinek ma 20.9km :) którym szedłeś

Choć nie przepadam zbytnio za Tatrami tak tu bym się chętnie kiedyś wybrał . Nic musze sobie zanotować w mojej głowie ...

Zapomniałem dodać iż do tej Babiej mam raptem 10.5km autem z domu (licząc podjazd po sam szczyt :) )  ... niestety do tej drugiej mam 79km autem + 4.6km szlakiem więc trochę za daleko na wschody ... dlatego wybieram tą ... toż też też Babia :)

W planach mam jeszcze w okolicy Baranią Górę ... lecz też nie tą drugą co do wielkości górę Beskidu Śląskiego ... a też taką trochę mniejszą :)

[cytuj autor='Anja']Przydatna ta tygodniowa relacja - na pewno wykorzystam kiedyś przy planowaniu:)Edytowano: 2018-08-22 14:05:06[/cytuj]

Jutro wrzucę ostatnie dwie części naszego Tygodnia Pienińskiego ... i dam wam w końcu spokój (w każdym bądź razie odnośnie Pienin) ... bo mam jeszcze sporo innych wycieczek w archiwum .... do wrzucenia :)

[cytuj autor='Maciej A']Święta prawda, to co piszesz. A Tymek zdecydowanie pokrewna dusza z Lenką :-)Homole piękne i warte zobaczenia, z przyjemnością ogląda się fotkiStraszne tłumy były też w Zakopanem i naszych Tatrach. Długi weekend i wakacje, niezbyt dobre połączenie[/cytuj]

Do tego ja z górami trochę obyty i nauczony by na szlaku mówić część/dzień dobry ... lecz w takich miejscach jak ten wąwóz lub Morskie Oko , Doliny Kościelisko  ,Chochołowska itp się po prostu nie da ... bo po przejściu w takim tłumie  i tylu cześć / dzień dobry by szczęka chyba przez tydzień bolała . Wiem po sobie , bo kiedyś przez całą drogę w Kościeliskiej mówiłem każdemu bez wyjątku hehe ... 90% ludzi patrzyło na mnie jak na debila lub zastanawiało się skąd ich znam skoro sie z nimi witam :)

Edytowano: 2018-08-22 13:56:03

noclegi w górach i nad morzem
22 sierpień 2018 12:49

[cytuj autor='HostelTolek_pl']Warto zobaczyć po opiniach danego hotelu czy hostelu. Zwykle nawet na google maps występuje wstępna ocena danego miejsca, co jest w tym przypadku bardzo pomocne. [/cytuj]

Często też niestety oceny , komentarze wystawiają znajomi lub inne podstawowe osoby , więc nie zawsze oceny są miarodajne  . Czasami sprawdzając komentujących i oceniających to dziwnym trafem były z tej samej miejscowości co oceniane miejsce , lokal itp ... Więc to z reguły daje do myślenia ... Choć jak się głębiej posprawdza to dobrze się znajdzie :) nam się udało na ostatnich wakacjach zarówno z noclegami jak i miejscem gdzie jadaliśmy :)

Po pierwsze skąd jesteś? Wtedy byłoby łatwiej coś doradzić i poszukac coś łatwego na start w miarę jak najbliżej twego miejsca zamieszkania :)

Może i pięknę ... lecz jakże zakorkowane w sezonie letnim , jakże tam trudno zaparkować , jakże .... mnie to odpycha by znów tam zawitać . Byliśmy tam na chwile , parkując zresztą na zakazie przy pewnym banku :P gdzie indziej nie było gdzie sie wcisnąć . Raptem kawałek miasteczka widzieliśmy i było super . Mieliśmy w planach coś zjeść lecz widząc w co drugim brak miejsca lub takie kolejki iz obiad podano by zapewne na kolację to daliśmy nogę w droge powrotną :) ... a była to pewna sierpniowa niedziela :) Nie wiem może kiedyś poza sezonem letnim znów tam pojedziemy gdy dzikich tłumów nie będzie :)

Poza tym waszą Lenkę i naszego Tymka łączy kwestia uwielbienia każdego stanu wody :) jak i kwestie negocjacji pamiątkowych :D Też zawsze mamy tak samo haha ... Ostatnio widząc kolejne budy z pamiątkami ... staramy się omijać je szerokim łukiem , by czasem młody nie zobaczył ...a jak już sie nie uda to "wyrodni" rodzicę muszą walczyć przez pryzmat negocjacji , ze jednak to a nie tamto jest fajne .... :)

[cytuj autor='Maciej A']Sporo zobaczyliścieByłem dopiero co w tych okolicach i naprawdę jest tam pięknie,co widać zresztą dobrze na Twoich fotkach z tych paru dni [/cytuj]

Staram się tak dobierać zdjęcia by uchwycić jak najwięcej w tak okrojonej limitami galerii :) Tak by ten co patrzy na fotorelacje zobaczył jak najwięcej i pomyślał sobie ... muszę tam być , jadę !

Ostatnie zmiany atrakcji:
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje - popularny portal turystyczny tworzony od 2005 roku przez aktywną rodzinkę złożoną dziś z mamy, taty i trzech córek. Sercem Polskich Szlaków jest blog z ciekawymi wpisami i fotorelacjami z wypraw oraz opisy atrakcji turystycznych w Polsce z pięknymi zdjęciami i informacjami praktycznymi. W sezonie notujemy 50 tys. Użytkowników na dzień, poza sezonem około 10 tys. Na profilu facebookowym mamy ponad 40 000 polubień, a na Instagramie 3 400 Obserwujących.
Jeżeli chcesz nas wesprzeć to możesz zamówić nocleg przez Booking.com - ciebie to nic dodatkowo nie kosztuje, a my dostaniemy drobną prowizję. Dziękujemy!